Iznenadne opomene Infostana zbunile su Beograđane, a evo kako to objašnjavaju u ovom preduzeću
U JКP „Infostan tehnologije“ navode da je reč o izmirenju najstarijih neplaćenih dugova
Mnogim Beograđanima, uz račune za februar, stigla je i opomena pred utuženje od Infostana. Reč je o neplaćenim računima iz 2018. godine, za koje naši čitaoci tvrde da su ih izmirili.
Tako je, recimo, Dragana S. koja živi kao podstanar na Banovom brdu, dobila opomenu za neplaćeni mart i april u 2018. godini, iako ima uplatnice kao dokaz da je te mesece uredno platila.
- Kad sam videla opomenu pred utuženje, samo što se nisam šlogirala! Ne znam o čemu je reč, jer sve račune redovno plaćam, a uvek sačuvam i uplatnice za svaki slučaj - priča ona.
Kako kaže, zna da prethodni stanar nije bio redovni platiša, ali ne zna šta je bilo sa njegovim dugovanjima.
U istoj situaciji našla se i Jelena J. sa Novog Beograda. Njoj je stigla opomena za čak 50.000 dinara duga, i to takođe za mesece iz 2018. godine.
- Imam uplatnice za celu prošlu godinu. Ne znam o čemu se radi, zatečena sam - kaže ova Beograđanka.
Evo o čemu je zapravo reč.
Kako objašnjavaju u JКP "Infostan tehnologije", do maja 2018. godine uplate korisnika knjižile su se na najstariji neplaćen, a neutužen račun, u skladu sa Zakonom o obligacionim odnosima i važećim propisima. Primera radi, novac kojim ste plaćali mart 2018. godine, knjižen je na račun iz marta 2013. godine koji niste platili. Zato se u opomenama pred utuženje meseci iz 2018. godine navode kao neplaćeni računi.
- Budući da su neredovno izmirivali svoje obaveze, korisnici koji su dobili opomenu pred utuženje su svojim uplatama namirivali neplaćene obaveze po redosledu dospelosti. JКP „Infostan tehnologije“ u svakom trenutku ima evidenciju svake pojedinačne uplate, te je zbog postojanja duga korisnika iz prethodnog perioda upućena opomena pred utuženje - navode u JKP "Infostan tehnologije".
Dodatni rok za plaćanje
Problem izmirenja starih dugova naročito je izražen kod podstanara koji, kao u slučaju Dragane S., sada plaćaju dugove prethodnih stanara. Sve što im preostaje je da im štetu nadoknadi stanodavac.
U "Infostanu" napominju da, iako nisu u zakonskoj obavezi da upućuje opomene pred utuženje, oni su poslali opomene korisnicima kako bi im dali dodatan rok za plaćanje dospelih, a neizmirenih obaveza.
- Plaćanjem duga po opomeni u celosti, u propisanom roku, korisnici će izbeći postupak prinudne naplate i na taj način neće imati nikakve dodatne troškove utuženja, zbog čega ih molimo da izmire svoje zaostale obaveze. Podsećamo da korisnici na svakom mesečnom računu imaju precizno iskazane neizmirene obaveze - kažu oni.
Sve informacije u vezi sa dugom po dostavljenim opomenama korisnici mogu dobiti pozivanjem Besplatnog pozivnog centra 0800 011 018, za pozive iz svih fiksnih mreža i na broju 011/395-44-20 za pozive iz mobilnih mreža, kao i putem e-maila, pošte ili lično na bilo kojoj ekspozituri preduzeća.
(M.L./Telegraf.rs)