Nema više isplate mesečne pretplate za prevoz "na ruke"

Vesić je pojasnio da je Ministarstvo finansija danas objavilo mišljenje prema kojem će poslodavci morati dokumentovano da dokažu da je novac namenjen za prevoz iskorišćen u tu svrhu

Foto: Milena Đorđević

Novac koji poslodavci isplaćuju zaposlenima za pretplatne mesečne ili druge vrste karata za gradski prevoz od sada će morati zaista da bude potrošen u tu svrhu, a ne da bude isplaćen "na ruke", rekao je zamenik gradonačelnika Goran Vesić gostujući u Beogradskoj hronici.

On je pojasnio da je Ministarstvo finansija danas objavilo mišljenje prema kojem će poslodavci morati dokumentovano da dokažu da je novac namenjen za prevoz iskorišćen u tu svrhu, što je jedan od koraka ka boljoj naplati karata, a samim tim i kvalitetnijem gradskom prevozu u Beogradu.

- U Beogradu je 2018. godine bilo oko 717.000 zaposlenih, a od toga je samo 114.000 zaposlenih imalo mesečne pretplatne karte. Ne voze se svi gradskim prevozom, ali naša procena je da između 200 i 300 hiljada ljudi ne plaća karte. Ukoliko bi samo 100.000 od pomenutog broja plaćalo, Grad bi mogao da nabavlja 180 novih autobusa godišnje. Zbog toga je danas objavljeno Mišljenje Ministarstva finansija, koje će onemogućiti dalju zloupotrebu poslodavaca da novac namenjen za mesečnu kartu bude isplaćivan kao deo plate, koji je oslobođen svih dažbina.

Foto: Milena Đorđević

- Grad godišnje dotira oko 150 miliona evra za gradski prevoz, što je dovoljan novac za izgradnju 75 vrtića ili škola. Izbegavanjem kupovine pretplatnih ili drugih karata za prevoz, svi građani gube novac koji je mogao da bude upotrebljen za druge infrastrukturne projekte. Poslodavci su do sada zloupotrebljavali mogućnost koju im je zakon dozvoljavao, ali posle ovog Mišljenja Ministarstva finansija to više neće biti moguće - rekao je Vesić.

Zamenik gradonačelnika je naglasio da problem koji postoji sa GSP Beograd nije lako rešiti, jer nigde na svetu gradski prevoz nije profitabilan.

Printskrin: Tanjug

- Činjenica je da se u Beogradu odvaja skoro dve trećine sredstava za funkcionisanje gradskog prevoza kroz subvencije, što je više od dozvoljenog. Proces restrukturiranja GSP-a nije počeo juče, već pre nekoliko godina. Urađena je ozbiljna studija o tome kako će to preduzeće izgledati nakon restrukturiranja.

- Studija je urađena u saradnji sa konsultantima koje smo dobili preko Evropske unije i početkom ove godine smo krenuli sa implementacijom iste. U poslednje vreme nekoliko direktora ovog preduzeća je smenjeno zbog javašluka, jer svi koji rade u GSP-u moraće da znaju da je njihova odgovornost velika - dodao je Vesić.

On je podsetio da će rebalanskom budžeta biti obezbeđeno 35 miliona evra za nabavku novih autobusa.

Foto: Tanjug/Sava Radovanović

- Pored toga GSP će obezbediti dodatnih 10 miliona evra za istu namenu i očekujemo da za taj novac kupimo između 210 i 230 novih autobusa, u zavisnosti od cene koju budemo dobili na tenderu. Rok za isporuku će biti 150 dana kako bi svi autobusi bili u operativnom stanju do 1. septembra. Na taj način poboljšaćemo stanje voznog parka GSP-a i povećati komfor i bezbednost svih građana koji koriste prevoz.

- Rebalansom je predviđeno i dodatnih pet miliona za rekonstrukciju Hitne pomoći i to je jedina stvar koja se menja u budžetu. Odluka o rebalansu doneta je nakon što smo u januaru videli da su prihodi grada donekle iznad očekivanja, pa nemamo problem da uzmemo kredit od 35 miliona evra.

U međuvremenu smo vratili skoro 340 miliona evra kredita koje smo nasledili 2013. godine, dok je za ovu godinu predviđeno vraćanje još 39 miliona evra. Grad sada nema problema sa uzimanjem novog kredita i nalazi se u okviru dozvoljenog budžetskog deficita, odnosno dozvoljenog okvira za zaduživanje od 10 odsto koji propisuje Vlada Republike Srbije - zaključio je Vesić.

(Telegraf.rs)