"Infostan" tuži Slavimira za zastarele dugove, on se muči da dokaže da je to nepostojeći dug i da je uredno plaćao: Ko je u pravu?

Slavimir Gavrilović ističe da je opomenu pred utuženje dobio na jedan iznos, a samu tužbu na drugi i tvrdi da je na osnovu toga zaključio da ni zaposleni u Infostanu ne znaju koliko on navodno duguje

JKP "Infostan" tuži potrošače za zastarela dugovanja, tvrdi Dejan Gavrilović iz Udruženja potrošača Efektiva. Ove tvrdnje, kaže, izneo je na osnovu žalbi građana, kao i na osnovu primera svog oca.

Gavrilovićev otac tvrdi da su ga iz Infostana tužili za dug iako je on sve uredno plaćao. Takođe ističe da mu računi iz preduzeća decenijama stižu na pogrešno ime i adresu.

- Iz Infostana su me tužili za nepostojeći dug. Naveli su da imam dug za novembar i decembar 2017. godine i dug do aprila 2018. Za taj period imam uplatnice koje pokazuju da sam sve uredno plaćao. Imam čak i uplatnice za pet godina unazad koje potvrđuju da redovno izmirujem svoje obaveze. Međutim, oni su me tužili.

Da napomenem da mi računi stižu na ime Slavomir, i piše da živim na broju 45, a ja sam na broju 40 - započeo je razgovor za Telegraf.rs Slavimir Gavrilović.

Opomena za utuženje sa pgrešnim imenom Foto: efektiva.rs

Kako priča sagovornik, kad je dobio opomenu da će ga tužiti, žalio se Infostanu, što je radio i ranije, kad mu se na računu pojavljivao nekakav dug.

- Iz Infostana nisu znali da mi odgovore kako je dug nastao. Tek kasnije su mi objasnili da imam dug iz 2012. godine. To je nezakonito preknjiženo na mesece koje sam naveo kako bi Infostan "ostao" u jednogodišnjem roku zastare. Samo u tom slučaju iz preduzeća mogu da podnesu tužbu - priča tuženi.

Kad je Slavimir dobio tužbu, opet je otišao u Infostan jer nije čuvao gornji deo računa, već samo donji koji je nosio da plati. Bila mu je potrebna kopija računa kako bi napisao prigovor na tužbu.

Odbačena tužba građana od strane suda kojom je jedan od građana tražio da mu Infostan dostavi kopije računa Foto: efektiva.rs

- Tražio sam da mi daju prepis, kopije kompletnih računa kako bih mogao sudu da dokažem da sam platio onako kako je Infostan od mene tražio. Tad su mi rekli da ne mogu da mi daju, jer sam tužen. Dali su mi listing mojih uplata na kom se ne vidi moje ime, niti koje preduzeće mi ga je dalo. Pritom su me šetali po službama iako sam za šest meseci dva puta operisan i jako se teško krećem - kazao je sagovornik.

Slavimir Gavrilović ističe da je opomenu pred utuženje dobio na jedan iznos, a samu tužbu na drugi i tvrdi da je na osnovu toga zaključio da ni zaposleni u Infostanu ne znaju koliko on navodno duguje.

Tužba sa drugačijim iznosom u odnosu na opomenu za utuženje Foto: efektiva.rs

UDRUŽENJE POTROŠAČA EFEKTIVA

Iz ovog Udruženja navode da je u ovom slučaju potrošač, obaveze uplaćivao po instrukcijama koje je dobijao na računima Infostana. On nije sam popunjavao uplatnice, već je plaćao onoliko koliko je pisalo na njoj.

- S obzirom na to da je on radio po instrukcijama Infostana i sve vreme mislio da plaća dug za tekući mesec, dok je Infostan njegove uplate knjižio na neka zastrala potraživanja, njega su obmanuli. To je urađeno jer iz Infostana imaju pravo da tuže za dugove koji su stari unazad godinu dana. Sve preko toga je zastarelo - objasnio je Dejan Gavrilović iz Udruženje potrošača Efektiva, Slavimirov otac.

ODGOVOR INFOSTANA

Na pitanja vezana za ovaj slučaj iz Infostana do objavljivanja teksta nismo dobili odgovor ni nakon 15 dana.

VIDEO: Otac i sin su pobedili državu posle 13 godina borbe i pretnji smrću

(Ivana Vlajković/i.vlajkovic@telegraf.rs)