Grad objavio novu anketu: Imate pravu priliku da kažete iskreno sve što mislite o beogradskim busevima
Anketa je objavljena na sajtu Sekretarijata za javni prevoz
Kako bi trebalo da izgleda beogradski autobus budućnosti?
U vremenu kada je gradski prevoz u haosu zbog sve gorih saobraćajnih gužvi, kada se nadamo da će nam vozilo doći i dovoljno nam je da ima samo četiri točka i dovoljno prostora da u njega uđemo, grad nam postavlja jedno zanimljivo pitanje: kakav autobus zaista želimo?
Možda u trenucima kada nam je bilo kakav autobus potreban i ne razmišljamo o tim detaljima, ali, definitivno, često se mogu čuti i komentari na račun beogradskih autobusa: Šta će nam sedišta koja su okrenuta unazad? Zašto nema dovoljno mesta za stajanje? Zašto sedišta nisu tapacirana? Zašto autobus nije niskopodan? Zašto je mračan, bučan ili nema rampu za osobe u kolicima? Zašto je prostor skučen, prozori "zabravljeni", a ventilacija ne radi?
U Beogradu, inače, rade vozila različitih tipova i proizvođača. Neki privatni prevoznici imaju čak i autobuse sa petoro vrata, što je odlično za gužvu, a neka vozila imaju, pak, uzana vrata ili ih, poput minibusa, nemaju dovoljno. Postoje niskopodni, visokopodni, ali i autobusi koji su na neki način hibridna varijanta ova dva... Tu su i autobusi na gas, elektrobusevi, zglobni autobusi, solo autobusi...
Ovo je prilika da Beograđani odluče kakav autobus u budućnosti zaista žele.
Prvo pitanje u anketi odnosi se na to kako najčešće putujete po Beogradu: gradski prevoz, automobil, taksi...
Drugo se tiče ocene kvaliteta usluge postojećih tipova autobusa: solo, zglobni, elektrobus, autobus na gas, minibus. Postoji pet ocena: od "veoma loš" do "odličan".
Pitanja se, dalje, tiču karakteristika autobusa: širine vrata, visine poda, rampi za korisnike kolica... Potom, komfora: udobnosti i rasporeda sedišta, položaja sedišta...
Nekome će, možda, odgovarati više mesta za sedenje, drugima više prostora za stajanje, neko ne podnosi "vožnju unazad" dok sedi, a nekome je važan i prostor za stajanje: rukohvati, širina prolaza, lakoća ulaska ili izlaska...
Zanimljivo je i pitanje oko kojeg mnogi Beograđani neretko vode pravi mali rat u zavisnosti od doba godine: da li dozvoliti otvaranje prozora ili ne.
Tu su i pitanja o tome koliko nam je važna klima, grejanje, ali i oprema za informisanje i komunikacije: info table, displeji, WiFi, pa čak i priključci za punjenje mobilnih telefona.
Slede i pitanja o bezbednosti i sigurnosti: video nadzor, panik tasteri, protivpožarna oprema...
Postoji i deo koji se tiče ekologije, ali to se ne odnosi samo na izduvne gasove, već i buku, kako u, tako i van vozila.
Na kraju, pitanje koje se odnosi i na imidž i dizajn vozila: i pored toga što smo odlučili da vozila budu iste, crvene boje, možda bi još nešto moglo da se poradi na tome da budući beogradski autobus kakav izaberemo bude i prepoznatljiv.
PONOVO PREDLAŽEMO BOJU
Premda je već anketom odlučeno da autobusi budu crvene boje i što se uveliko farbaju, u anketi se ponovo poteže pitanje boje.
Imali smo zelene, potom crvene, pa žute autobuse, da bismo opet imali crvene, ovoga puta tamnije nijanse nego devedesetih godina. Da li ćemo opet da menjamo boju, možda će pokazati ova anketa.
Anketu možete popuniti na ovom linku.
VIDEO: Vozači autobusa skreću tamo gde je zabranjeno
(M. Beljan - m.beljan@telegraf.rs)