Počinje obnova Karađorđeve: Trajaće 425 dana, rekonstruiše se i Savski kej
Rekonstruisana saobraćajnica će u sredini imati saobraćajnu traku za tramvaj i javni prevoz putnika, dok će sa svake strane biti po jedna saobraćajna traka za svaki smer, sa obostranim trotoarima i biciklističkom stazom
Rekonstrukcija Karađorđeve ulice, na potezu od Brankovog mosta do Pariske, počinje danas, kada će izabrani ponuđač, konzorcijum sa „Energoprojektom” na čelu, zapisnički biti uveden u posao. Kako je za „Novosti” rekao zamenik gradonačelnika Goran Vesić, izvođač će narednih dana dopremiti neophodnu gradilišnu infrastrukturu, a za to vreme će se pribaviti rešenje za raskopavanje ulice i saglasnost za izmenu saobraćaja. Rok za završetak posla, vrednog gotovo 712 miliona dinara bez PDV, jeste 425 dana.
Radovi na rekonstrukciji ove saobraćajnice podrazumevaju obnovu tramvajskog koloseka od Brankovog mosta do tramvajske okretnice kod Kalemegdana. Na ovom potezu, dužine 682 metra, biće postavljene nove tramvajske šine i kontaktna mreža, a trotoari i biciklističke staze biće prošireni i popločani novim zastorom.
– Rekonstruisana saobraćajnica će u sredini imati saobraćajnu traku za tramvaj i javni prevoz putnika, dok će sa svake strane biti po jedna saobraćajna traka za svaki smer, sa obostranim trotoarima i biciklističkom stazom. Tramvajska pruga će neposredno iza Brankovog mosta biti izmeštena ka Savi, čime se dobija više prostora za pešački saobraćaj uz postojeće objekte. Vozila će koristiti po jednu saobraćajnu traku sa obe strane tramvajske baštice – rekao je Vesić za „Novosti”.
Kako bi se ubrzao protok saobraćaja, trasu tramvaja će koristiti i vozila za javni prevoz putnika. U zoni Kapetanije, uz saobraćajnicu, predviđena je niša za putničke autobuse, kojima će se prevoziti putnici sa turističkih brodova od pristaništa ka centru grada, istakao je Vesić.
- Savski kej će biti uređen na delu od Brankovog mosta do kraja „Beton hale", na površini od oko jedan hektar - precizirao je Vesić.
U okviru rekonstrukcije planira se uređenje zelene parkovske površine i pešačke staze, postavljanje dečjeg igrališta, dok će biciklistička staza duž celog poteza biti širine od dva i po do tri i po metra i predstavljaće deo biciklističkog koridora Dorćol – Ada Ciganlija.
Na Savskom keju biće formiran travnjak i posađena nova stabla, žbunje i ukrasno bilje, kao i urbani mobiliraj.
(Telegraf.rs/Tanjug)