Rat na Crvenom krstu zbog preskupih računa za održavanje: Upravnik sve naplaćuje papreno, a u zgradi ništa ne funkcioniše (FOTO)

Svakog meseca cifra raste, privatna firma koja je zadužena za održavanje zgrade tvrdi da sve funkcioniše, iako stanari kažu da nije tako

Našoj redakciji javila se revoltirana samohrana majka (35) iz Beograda, koja živi na petom spratu u zgradi u Ulici Vojvode Šupljikca na Crvenom krstu. Račun za održavanje je svakog meseca sve veći, cifra je sa početnih 550 dinara porasla na 1.000, a kvarovi se samo nagomilavaju. Čas je u pitanju lift, čas ulazna vrata - a već danima ne radi ni jedno, ni drugo.

Bahati upravnik zgrade mi je upao u stan dok nisam bio tu: Da li to uopšte sme da uradi?

Plata ove majke je 50.000 dinara i ona uspeva da pokrije samo osnovne životne troškove za sebe i dete, ali joj je mučno i nepravedno da daje novac za nešto za šta nema poente davati, i to ni manje ni više nego 1.000 dinara.

Kako nam je rekla, ona i pokojni suprug doselili su se u zgradu 2008. godine, kada je napravljena. Sve do januara 2018. zgradu je održavala jedna starija gospođa i sistem je kako-tako funkcionisao. Za održavanje zgrade stanari su plaćali 500 dinara mesečno.

Od kako je u januaru 2018. godine firma "Home 011" preuzela brigu o zgradi, iz meseca u mesec računi za održavanje se uvećavaju, osnovna pretplata je 300 dinara - usluge firmi Home011, ali za prethodni mesec ova žena mora da plati 1.000 dinara - za zamenu brave (koja je popravljena sat vremena nakon što smo zvali firmu za izjavu) i za popravku lifta (koji ponovo posle 5 dana od kako je poslednji put popravljen, ne radi).

Sa malim detetom mora peške sa petog sprata i do petog sprata, svakodnevno, više puta, a u pola noći može da uđe bilo ko i lupa im na vrata - ona je sama i nema ko da je zaštiti i sasvim je priodno da se oseća uplašeno i nesigurno, ali i prevareno, jer plaća usluge koje ova firma ne ispunjava.

Zanimalo nas je da li je ideja firme da se lift često popravlja kako bi druga firma koja to radi imala posla svakog meseca. Prenosimo vam odgovor firme "Home 011" u celosti:

- Mesečno se plaća 550 dinara - 300 za uslugu profesionalnog upravnika i 250 za održavanje lifta. Nije tačno da se iz meseca u mesec računi uvećavaju. Uvećan je samo kada je stanarima naplaćen dodatni iznos za taksu za registraciju Stambene zajednice i izradu pečata (sve obavezno i u skladu sa zakonom o stanovanju) i kada je izvršena popravka lifta i popravka ulaznih vrata (dakle uvećan racun u dva navrata). Brava radi, nije zaključana samo onda kada neko od komšija namerno podigne jezičak kako bi bila otključana.

- Lift trenutno radi i nije radio baš zbog neophodne popravke (popravka od 1.300,00 dinara). Popravka je odrađena. Lift nije radio samo u jednom navratu, jedan dan, kada je pomenuta popravka obavljena. Brava radi. Razumemo za sva osećanja gospođe i zaista saosećamo - osim da se oseća prevarenom jer nije.

- Sarađujemo sa firmom sa kojom je Stambena zgrada sarađivala i pre našeg angažmana. Lift nije radio 2 dana od kada smo angažovani. Lift je popravljen samo jednom za 6 meseci i to za iznos od 1.300 dinara. Nikakav kvar se ne vuče. Stanari plaćaju adekvatnu uslugu, a u svakom trenutku je mogu raskinuti ako 50+1 % vlasnika stanova potpiše odluku o raskidu - navode iz firme "Home011".

Ipak, iako su tvrdili da su vrata ispravna, ekipa je samo sat vremena nakon naše molbe za izjavu otišla na lice mesta i popravila vrata, što je odlično, ali to verovatno znači da će stanari i sledećeg meseca morati da plate popravku? Ukoliko je to tako, i sledeći račun će biti uvećan za izvesnu sumu, ali to nam trenutno nije poznato.

Iz firme kažu da će poslati nekoga da sredi kvar lifta, iako se u njihovom saopštenju navodi da je ispravan.

Kakva su vaša iskustva sa upravnicima zgrada? Obavezno nam pišite u komentarima, a ako imate neki problem, pošaljite naam mejl na redakcija@telegraf.rs.

(K.B.)