BUS PLUS: Platiš vožnju, pa ideš peške!
Ako dođe do smene vozača van okretnice, svi podaci o validiranim kartama automatski - nestaju!
Ako se vozači u autobusima zamene tokom vožnje i samim tim zamene i svoje identifikacione kartice, nestaju podaci o validiranim kartama putnika, pišu "Večernje novosti".
Preuzimanje smene između vozača u javnom gradskom prevozu u Beogradu putnike može "duplo" da košta. To potvrđuje i slučaj sugrađanke koja je uredno overila svoju kartu, sa koje je "skinuto" 60 dinara, a kada je ušla kontrola i obavila proveru, ispostavilo se da kartica, navodno, nije validirana. Revoltirana gospođa, koja je bila primorana na to da ponovo overi kartu, krenula je po pravdu, a na putu je prošla kroz "Bus Plus" i "GSP". Ispostavilo se na kraju da krivica nije njena, već po starom običaju - sistem ima "rupu".
Naime, utvrđeno je da je, pošto je kartu validirala, došlo do smene vozača u autobusu. Svaki vozač javnog gradskog prevoza ima jedinstvenu identifikacionu karticu, koju kada započne vožnju ubaci u "Bus Plus" aparat, koji se nalazi kod njega u kabini. Kada se ta kartica izvadi, sistem se resetuje i "zaboravlja" prethodno stanje.
U "Bus Plusu" kažu da je zadatak kontrolora da pregledaju karte i da su vozači dužni da smenu preuzimaju na početnoj stanici kako ne bi dolazilo do ovakvih situacija. To su potvrdili i u "GSP", gde kažu da je procedurom Direkcije za javni prevoz dozvoljena zamena na stajalištima samo u vanrednim situacijama, pri čemu vozač postupa po uputstvu.
Takođe, dodaju da "GSP" svoje vozače kontroliše u okviru redovnih aktivnosti, i ističu da zamene u redovnim okolnostima nisu dozvoljene. Ipak, putnici su svedoci toga da je decenijama unazad praksa da se vozači "smenjuju" i na stajalištima i da do sada nije bilo problema zbog toga.
(I. M. / Izvor: Večernje novosti)