Postavljen čelični most koji povezuje Kalemegdan sa Beton halom, do idućeg proleća gotovi svi radovi (FOTO)

- Ovaj objekat će povezati Beogradsku tvrđavu i pešačku zonu sa šetalištem duž Save i Dunava. Takođe, izgradnjom pešačke pasarele obezbediće se bezbedan prelazak preko Bulevara vojvode Bojovića - rekao je Vesić

Gradski menadžer Goran Vesić izjavio je danas da je tokom proteklog vikenda postavljena čelična konstrukcija mosta preko Bulevara vojvode Bojovića, u okviru radova na izgradnji pešačke pasarele kojom će se ostvariti veza Velikog stepenišnog silaza i Savskog keja.

San Beograđana se ispunjava, grad silazi na reke, a Beograd dobija novi simbol: Niče pasarela, a na njoj skulptura čuvenog vajara (FOTO)

- Ovaj objekat će povezati Beogradsku tvrđavu i pešačku zonu sa šetalištem duž Save i Dunava. Takođe, izgradnjom pešačke pasarele obezbediće se bezbedan prelazak preko frekventne ulice - rekao je Vesić, navedeno je u saopštenju Gradske uprave.

On je podsetio da su radovi na izgradnji pasarele počeli u oktobru prošle godine i da su podeljeni u dve faze, s obzirom da se radi o više prostornih celina.

- Trenutno se izvode radovi prve faze u okviru koje se gradi čelični most i betonska spiralna rampa, dok će u drugoj fazi biti uređen plato Savskog šetališta prema Ušću, deo biciklističke staze, kao i staze na padini Beogradske tvrđave - naveo je Vesić precizirajući da je vrednost svih ugovorenih radova sa izradom tehničke dokumentacije 214 miliona dinara.

- Za prvu fazu prvobitno je bio određen rok od 270 dana od uvođenja izvođača u posao, odnosno do kraja juna ove godine - podsetio je Vesić ali i dodao da se tokom radova ispostavilo da se ispod zemlje nalazi jedan red zatega koje učvršćuju obaloutvrdu, a o kojima nije postojao nijedan podatak ni u projektu niti u arhivima. Najvažnije je bilo da se tokom radova ne preseku zatege, kako se ne bi ugrozila stabilnost obale.

On je naveo da će se u drugoj fazi realizacije urediti slobodne površine Savskog šetališta, kao i staze na padini Beogradske tvrđave.

- Realno je da na proleće sledeće godine ovaj prostor u potpunosti bude dostupan građanima i posetiocima Beograda - rekao je gradski menadžer.

U saopštenju piše da se pasarela gradi prema idejnom rešenju Mosta na Kalemegdanu, koje je izradilo JP "Beogradska tvrđava" 2008. godine, a rešenje je 2015. godine implementirano u gradski projekat IME u okviru pešačke zone Knez Mihailove ulice.

Pešačku pasarelu od Savskog keja do rova Beogradske tvrđave čine dve celine, navodi se u saopštenju u kom se dodaje da je prva zavojita rampa sa liftovskom kulom i skulpturom na vrhu, a druga pešački most koji prelazi iznad kolske i železničke saobraćajnice i završava se stepeništem koji vodi do kote u podnožju Velikog stepenišnog silaza Beogradske tvrđave.

Pešački most ima još dve pešačke grane, dva kratka čelična mosta koji ga povezuju sa parkingom na krovu Beton hale i sa zelenom padinom na obodu Beogradske tvrđave, dodaje se u saopštenju.

Gradski menadžer je najavio i da će za osam dana biti raspisan tender za izvođenje radova u Karađorđevoj ulici i uređenje Savskog keja, od Brankovog mosta do Beton hale.

- Čitav ovaj deo grada dobija potpuno novu dimenziju i ponosan sam što sam deo gradske vlasti koja polako ostvaruje viševekovni san ovog grada o spuštanju na njegove reke - dodao je Vesić.

(Telegraf.rs / Tanjug)