Mali: Gradićemo metro koji će biti isplativ i opravdan

Prema njegovim rečima, plan za metro nije osmišljen na osnovu nasumičnih procena malog kruga ljudi iz političkog života, već na osnovu iscrpnih analiza i procena domaćih i inostranih stručnjaka

Gradonačelnik Beograda Siniša Mali prisustvovao je danas u Starom dvoru prezentaciji projekta beogradskog metroa koja je plod analizize postojeće saobraćajne infrastrukture u Beogradu.

Siniša Mali: U izgradnju nove Palilulske pijace biće uloženo 1,3 milijarde dinara

Prezentaciji su prisustvovali predsednik Skupštine grada Nikola Nikodijević, zamenik gradonačelnika Andreja Mladenović, gradski urbanista Milutin Folić, pomoćnik gradonačelnika Borko Milosavljević, članovi Gradskog veća, gradski sekretari, direktori gradskih preduzeća i predsednici beogradskih opština.

Mali spojio posao i zadovoljstvo: Najavio master plan za uređenje Novog Beograda, pa isprobao sprave u otvorenim teretanama (FOTO)

Gradonačelnik je posebno zahvalio Polu Pejdžu i Tomu Mekeligotu, renomiranim stručnjacima iz kompanije "WSP", koji su godinu i po dana proveli u Beogradu kako bi se kao plod njihovog znanja i iskustva dobio master plan saobraćajne infrastrukture – poznatiji kao SMARTPLAN.

U proces izrade tog sveobuhvatnog plana bili su uključeni i naši domaći stručnjaci. Na jednom mestu smo okupili najpametnije mozgove koje naša zemlja ima da ponudi i spojili ih sa eminentnim svetskim stručnjacima. Njihov doprinos razvoju Beograda u budućnosti je nemerljiv zato što smo po prvi put dobili konkretan, detaljan i precizan plan koji će nam služiti kao smernica u procesu rešavanja saobraćajnih problema za koje se do juče smatralo da su nerešivi – rekao je Mali.

On je dodao da kako bi se došlo do konkretnih rešenja, bilo je potrebno da se prvo analizira postojeća saobraćajna infrastruktura u Beogradu.

Zato smo mesecima brojali putnike, analizirali postojeće linije javnog prevoza i pratili kretanje stanovništva. Tek kada su izvršene detaljne analize, saznali smo da jedna linija metroa samostalno ne bi značajno rasteretila gužve u saobraćaju. Naši stručnjaci su utvrdili da je za rešavanje ključnih saobraćajnih problema neophodno proširiti gradsku železnicu "BG voz" i integrisati je u prve dve linije metroa – istakao je gradonačelnik.

Zato nam je, kako je naveo, bila potrebna pomoć eminentnih stručnjaka da se napokon razotkriju sve zablude o metrou koje su postojale u javnosti više od 40 godina. Bušiti skupe tunele po Beogradu samo da biste mogli da kažete da se metro gradi je neozbiljno. Graditi metro koji će biti prazan i neisplativ samo da bi se stvorio utisak da Beograd ima metro je neodgovorno.

Naš jedini cilj je da se izgradi metro koji će, pre svega, služiti Beograđanima tako što će skratiti vreme putovanja i smanjiti gužve u saobraćaju. Metro koji će biti isplativ i opravdan – rekao je Mali, dodavši da planiranje i izgradnja metroa nije politička tema, već kolosalan projakat od nacionalnog značaja o kojem jedino stručnjaci mogu da donose konačne odluke.

Prema njegovim rečima, plan za metro nije osmišljen na osnovu nasumičnih procena malog kruga ljudi iz političkog života, već na osnovu iscrpnih analiza i procena domaćih i inostranih stručnjaka.

Stručnjaci su utvrdili da će jedino dve linije metroa u kombinaciji sa četiri linije „BG voza” ubrzati saobraćaj u Beogradu, povezati udaljene krajeve grada i otvoriti velike investicione potencijale u svim delovima centra grada. Zato što je ovo jedini realan plan, prva linija metroa biće puštena u rad do 2022. godine. Novac je obezbeđen i sa izgrađnjom prve linije metroa krećemo već 2020. godine – naveo je Mali.

Tom Mekeligot veruje da su srpska i beogradska javnost izuzetno zainteresovane za projekat metroa, kao i da je najbolje rešenje za probleme u saobraćaju ono koje će najlakše biti implementirano u postojeću infrastrukturu.

Kada kažete metro, ljudi najčešće pomisle isključivo na podzemne sisteme, ali postoje i nadzemni, pa i izdignuti od tla. Veoma je bitno što je Makiško polje odabrano za mesto prve stanice, naročito kada se uzme u obzir rad na infrastrukturi koja je potrebna za održavanje i rad sistema. Tamo ima puno mesta na kojem se može graditi parking, a budući da je to južna strana grada, metro bi "pokupio" veliki deo putnika pre nego što stigne do gušće naseljenih delova grada – istakao je Mekeligot.

Kompanija WSP iz Kanade, koja je izradila Smartplan studiju za grad Beograd u 2017. kroz svoju britansku firmu WSP UK, jedna je on najvećih inženjerskih konsultantskih firmi u svetu sa preko 40.000 zaposlenih i prisutna je u više od 40 zemalja. Ogranak WSP UK Beograd otvoren je 2013. godine i trenutno zapošljava 30 inženjera.

(Telegraf.rs)