Taksi mafiji niko ne može da stane na put: Više ni regularne tablice ne garantuju da je vozilo legalno

Najlakši način da se dođe do željene registracije je odlazak u neki manji grad

Problem "divljih" taksista u prestonici sve je ozbiljniji, a po priči samih taksi vozača - ni čuvene TX tablice više nisu garancija da je taksista legalan.

Novo pravilo beogradskih taksista: Ako vam pozli u vozilu, pored vožnje plaćate još 5.000 dinara. Evo o čemu se radi

- Definitivno je sve primetniji broj "divljaka" koji nabavljaju TX tablice, neko se očigledno bavi nezakonitim radnjama. Tako je moguće da se desi da u vozilu čije tablice se vode na jednog vozača sedi drugi čovek, ili čak da jedno lice ima više taksi tablica - kaže Aleksandar Bjelić iz "Pink Taksija".

Sem toga, nije retkost ni da vozači koji nemaju TX tablice ove oznake naprave sami.

- Ima i onih kreativnijih koji, recimo, nabave IX tablicu, pa markerom dopišu crticu na slovu I - dodaje Milan Bojić iz "Beogradskog taksija".

Najlakši način da se dođe do željene registracije je odlazak u neki manji grad.

- Dešava se da, na primer, onaj ko želi da taksira u Beogradu, ode recimo u Indiju ili neko drugo manje mesto, gde mu je dosta lakše da dobije tablicu. Naravno, da bi dobio tablicu, pre toga mora da prijavi svoje prebivalište u tom mestu, a potom samo navede da se preselio u Beograd i taksira sa dozvolom iz drugog grada. On nije nelegalan taksista, ali mu jednostavno nije dozvoljeno da prevozi putnike u Beogradu - objašnjava Bojić.

On dodaje da širenju problema doprinosi i nereagovanje komunalne policije.

- Prisustvovao sam slučaju kada su pripadnici komunalne policije prišli legalnom taksisti zbog navodnog prekršaja, a da se nisu obazirali na nekoliko divljih koji su stajali u neposrednoj blizini. Na moje pitanje zašto ne priđu i njima, odgovorili su mi "da oni nisu nadležni za ta pitanja" - priča Bojić.

Kako njegov kolega potvrđuje, ovaj ogranak organa reda nema takve obaveze.

- Veliki problem je mali broj saobraćajnih inspektora, te bi njihove ingerencije mogle da se daju komunalnim policajcima. Ovako, komunalci mogu samo da se bave vozilom sa TX tablicama iz domena regularnih taksista - objašnjava Bjelić.

NAJSIGURNIJA VOŽNJA NA POZIV 

Taksisti tvrde da je najsigurnija vožnja na telefonski poziv, kada dispečeri udruženja traže najbliže vozilo.

- Pozivanje taksi udruženja je za sada najsigurnija opcija. Na taj način najlakše je utvrditi da li se radi o regularnoj ili neregularnoj vožnji - kažu iz taksi udruženja.

OZNAKE KUPUJU NA BUVLJACIMA

Sem nelegalnih tablica "divljaci" se služe i drugim trikovima.

- Vozači na krovove automobila stavljaju razna imena firmi. Pretpostavljam da oznake kupuju na buvljaku ili sličnim mestima i onda ih prepravljaju i prilagođavaju po želji - otkriva Bojić.

(Telegraf.rs/Blic)