Sve što vas je zanimalo o beogradskom metrou: Evo kuda će ići, i da li ćemo se voziti ispod, ili iznad zemlje

Pri analizi budućih linija metroa uzeta je u obzir i veza sa BG vozom

Beograd će 2023. godine prema najavi čelnika naše predstonice dobiti prvu liniju metroa, a prema Master planu koji su prošle nedelje usvojili odbornici Skupštine grada, metro ćemo imati 2027. godine.

U Beogradu na vodi niče još 5 zgrada, a metro će biti šlag na tortu

Prva linija beogradskog metroa gradiće se najviše u plitkim tunelima i iznad zemlje, a predviđeno je da bude na deonici od Makiškog polja do Ade Huje. Duboke podzemne trase nalaziće se samo u centru grada, kao i ispod Banovog i Julinog brda.

Komisija za sprovođenje ovog saobraćajnog plana, kao i konsultant, rukovodili su se cenom izgradnje (znatno jeftinije ako nema dubokih tunela, a radove bi mogle da izvode i domaće firme), a s obzirom na postojeće železničke koridore deo budućeg nezavisnog metro sistema mogao bi da koristi i površinske deonice. Ti pravci su postojeća pruga pored Sajma, pruga od Luke Beograd, preko Dunav stanice do Ade Huje i deo železničke infrasrtrukture u Makišu.

Svrha prve linije metroa, kako stoji u Master planu, nije samo da rastereti autobuse i tramvaje i da pruži komfornije putovanje već da bude i osnova za budući razvoj neizgrađenih delova grada ili pretvaranja industrijskih zona u komercijalne centre. To su Luka Beograd, Jugopetrol-Hipodrom, Staro sajmište, blokovi 18 i 26, Ada Huja i Makiško polje. Bez uvođenja efikasnog šinskog sistema te zone teško da bi mogle da se transformišu u atraktivne delove grada.

Pri analizi budućih linija metroa uzeta je u obzir i veza sa BG vozom, te će oni zapravo preuzeti ulogu metroa. U dokumentu Skupštine grada navodi se da BG voz do sada nije razmatran na takav način, a njegov potencijal je veliki jer koristi već izgrađenu infrastrukturu Beogradskog železničkog čvora, u koju je sedamdesetih i osamdesetih godina uložen ogroman novac.

Tunel ispod centra grada, podzemna stanica Vukov spomenik, prolaz kroz buduću glavnu železničku stanicu, ali i efikasna veza sa Rakovicom, Novim Beogradom, Zemunom i Batajnicom uz planiranu izgradnju linije do aerodroma omogućavaju brz razvoj BG voza uz ne tako velika ulaganja. Ako se uzme u obzir da država gradi glavnu železničku stanicu, a "Infrastruktura železnica Srbije" zadužena je i za obnovu koloseka do Resnika i Stare Pazove, preostaje još samo dogovor sa "Srbija vozom" oko nabavke novih savremenih vozova.

USTANIČKA – ZEMUN DO 2033.

Prema Master planu koji je prezentovan početkom jula ove godine, prva linija metroa bi povezala Makiško polje i Adu Huju, a deo do Pančevačkog mosta trebalo bi da bude gotov 2027. Druga linija predviđena je na relaciji Ustanička - Zemun, a rok je 2033.

TREĆA LINIJA DO VOŽDOVCA

U analizi se navodi da bi "prilikom izrade planova trebalo uzimati u obzir i dalji period, kada će se stvoriti uslovi za uvođenje treće linije metroa, od novoizgrađenih delova Voždovca, preko Autokomande i Prokopa, do centra grada".

(Telegraf.rs)