Imate vozačku dozvolu D kategorije, a nemate posao: Beogradu nedostaje na stotine vozača
- Teško je naći ljude, imamo stalno otvorene konkurse - kazao je direktor GSP-a Željko Milković
U Beogradu nema dovoljno vozača autobusa i trenutno ih fali na stotine, zbog čega bi gotovo svako ko ima dozvolu D kategorije mogao da računa na siguran posao.
Autobusu pukla guma, kolaps je nastao u sekundi: Ljudi nasred auto-puta čekali drugi prevoz
Drama u krcatom gradskom autobusu: Vozač brutalno pretučen metalnom šipkom
Prema rečima direktora GSP-a Željka Milkovića iz tog preduzeća je u poslednje vreme otišlo oko 150 vozača.
- Nešto smo uspeli da nadomestimo. Dobili smo saglasnost Grada, ali to ide sve teže i teže. Teško je naći ljude, imamo stalno otvorene konkurse - kazao je on.
U GSP je prešlo dosta vozača privatnih prevoznika, ali je sada kod njih manje zaposlenih. Prevoznici za Blic kažu da im vozači odlaze u GSP jer imaju nešto bolje uslove rada, ali i referencu za odlazak u neku inostranu firmu.
Isti posao je u Hrvatskoj plaćen i više od 800 evra,u Sloveniji duplo više, a u nekim evropskim zemljama i više od 2.500 evra.
Isto tako, rad na gradskim linijama smatra se najtežim.
- Gradski saobraćaj je najteži režim rada vozača. Vožnja stani-kreni, veliki broj prepreka na putu, automobili, biciklisti, pešaci... Putnici stalno ulaze i izlaze i o njima treba voditi računa - kaže Milan Božović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja.
Zbog toga pre biraju međugradske i međunarodne linije, a rad u inostranstvu za njih ne predstavlja problem - provedu nedelju, dve u inostranstvu, pa se vraćaju porodicama.
To što ih nema dovoljno takođe smanjuje bezbednost u saobraćaju, je ri pored kažnjavanja nesavesnih vozača, oni su svesni da nema ko da ih odmeni i da su im otvorena vrata i da pređu kod nekog drugog prevoznika.
(Telegraf.rs)