SKANDAL: Turiste obmanjuju lažnim zvezdicama

Turisti, ali i konkurentske agencije, žalili su se na beogradsku agenciju "Wayout"

Komforan apartman ponuđen u turističkoj agenciji, na terenu lako može da bude "mala soba dva sa dva", udaljenost od plaže umesto 100 metara, postane pola kilometra, a ponekad se čak i apartmanski smeštaj reklamira kao odsedanje u luksuznom hotelu.

Milion Srba letuje u inostranstvu ove godine: Objavljeni podaci gde nas ima najviše i na šta se najčešće žalimo

Baš ovo poslednje razlog je što su se turisti, ali i konkurentske agencije, požalili na beogradsku agenciju "Wayout". Apartmanski smeštaj u Dubaiju, naime reklamiraju kao vrhunski hotel sa četiri zvezdice, pišu Novosti. Po rečima Aleksandra Seničića, direktora Jute, kada putnik ne dobija pravu informaciju, ima prostora za žalbu turističkoj inspekciji, koja može da reaguje kaznom, a u najgorim slučajevima, oduzimanjem licence.

Na upit nekoliko srpskih turističkih agencija o tačnosti ponude "Wayout-a", iz "Rida international travel & tourism", oficijelnog agenta u Dubaiju, odgovoreno je da je "first central hotel suits" - apartmanski smeštaj, a ne kako ga u "Wayout-u" predstavljaju "auris first central" - hotel sa četiri zvezdice.

- Osim ove najveće obmane, ova agencija je u desetak slučajeva dala netačnu ponudu - kažu agenti iz Dubaija.

- U četiri aranžmana na broj zvezdica dodato je nepostojeće "luks", u tri dopisano da je u pitanju "Wayout klub hotel", a u tri slučaja rečeno da polažu ekskluzivno pravo prodaje za ceo region i pravo na ekskluzivnu promo-cenu. Napumpani marketing, malo lažuckanja u službi prodaje aranžmana, ne deluju kao strašan greh, ali sa stanovišta ravnopravnih igrača u fer-pleju, svakako je obmana i putnika i ostalih agencija - navode agenti.

RUŠENJE UGLEDA KOLEGAMA

Na sajtu ove agencije, koja nije odgovarala na pomenute tvrdnje, nudi se pod parolom ekskluzivnog prava prodaje za ceo region, smeštaj koji imaju i druge agencije. Kvalitetu hotelskog smeštaja dopisuju se oznake "luks", kao i "klub hotel", što je obmanjivanje da samo ta agencija ima posebna prava kada je reč o pojedinim hotelima. Svesno dovode putnike u zabludu, da bi povećali prodaju i stekli korist.

Kako gnevni turistički radnici kažu, agencije koje ovako postupaju, ruše ugled i ostalim kolegama, lažno predstavljajući ponudu i naduvavajući reklamu. Prema rečima Aleksandra Seničića, nije retkost da se koriste trikovi u službi reklamiranja ponude.

- Dodavanje termina "luks" i "klub hotel", kao i raznih "ekskluzivnih" prava ako to zaista nisu, zapravo ne znači ništa, osim što ta ponuda zvuči što atraktivnije. Naše tržište, međutim, nije edukovano i ne ulazi u takve sitnice, već samo gleda koja ponuda nudi najviše ili isto, za manje novca.

(Telegraf.rs / Izvor: novosti.rs)