PALA ODLUKA: Privatnici preuzimaju OVIH 12 linija GSP

Reč je o linijama 503, 504, 511, 512, 521, 531, 532, 533, 534, 551, 552 i 553, kao i linijama 91 i 92, a predviđeno je da privatnici javni prevoz na tim linijama obavljaju u narednih deset godina

Skupština grada odlučila je danas da se linije gradskog prevoza na "potezu 500" povere privatnim prevoznicima, kroz projekat javno-privatnog partnerstva (JPP).

Još 9 dana gradski prevoz će ići uobičajeno, a onda će voziti ređe nego inače

Misterija rešena: Evo zašto leti radi grejanje u gradskim autobusima

Reč je o linijama 503, 504, 511, 512, 521, 531, 532, 533, 534, 551, 552 i 553, kao i linijama 91 i 92, a predviđeno je da privatnici javni prevoz na tim linijama obavljaju u narednih deset godina.

U Sekretarijatu za javni prevoz najavili su ranije da je grad doneo odluku da je neophodno da se pokrene javno- privatno partnerstvo za određeni broj linija na "potezu 500", kako bi se prevoz putnika na tim linijama poverio privatnom sektoru.

Kako se navodi u obrazloženju odluke, neophodno je pokrenuti partnerstvo kako bi se u narednom periodu zadržao i unapredio kvalitet prevoza putnika.

Na projekat javno-privatnog partnerstva za javni prevoz na "potezu 500" dato je pozitivno mišljenje vladine Komisije za javno-privatno partnerstvo.

Odbornik DS Zoran Alimpić rekao je da je to treća ili četvrta takva odluka, te da smatra da se "polako kapaciteti GSP-a umanjuju" i da sve više privatnika preuzma linije, kao i da je pitanje da li je to strateško opredeljenje grada i da se postepeno pređe na privatne prevoznike i koliko u svemu tome učestvuje rukovodstvo GSP-a.

Obrazlažući odluku i odgovarajući Alimpiću, v. d. gradskog sektretara za javni prevoz Uglješa Mitrović rekao je da grad bez GSP-a ne može da funkcioniše i da to preduzeće ima najviše posla, ali da trenutno GSP nema kapacitet za te linije.

- Grad nema nameru da uništi GSP, niti da ga proda, tom preduzeću mora da se pomogne, jer ima strašno star fond vozila - rekao je Mitrović.

On je naznačio da se JPP pokazalo kao dobro rešenje u prevozu, a suština je da se GSP rastereti, da ga sačuvamo dok ne stane na noge. Dodao je i da se i od privatnih prevoznika očekuje da imaju klimu, brojace putnike, što i dobijaju, a što utiče da se poveća kvalitet javnog prevoza.

(Telegraf.rs / Tanjug)