BUS PLUS: Duplo više prodatih karata

Prema podacima Direkcije za javni prevoz, od uvođenja novih mera, broj očitavanja kartica povećan je za 50 odsto, kao i broj dopuna nepersonalizovanih kartica

Nakon sedam dana od uvođenja novih mera, prema podacima Direkcije za javni prevoz, broj očitavanja kartica povećan je za 50 odsto, dok je porast dopuna nepersonalizovanih kartica takođe uvećan za 50 odsto.

Prodaja karata kod vozača, koja je najviše prisutna u prigradskim opštinama u okviru ITS2, uvećana je za više od 80 odsto. Izvršeno je 323.000 dopuna nepersonalizovanih kartica, dok je u prvoj nedelji jula meseca taj broj iznosio 221.000.

Na stanicama na kojima se sprovodi vanredna kontrola u proseku 40 odsto putnika izađe iz vozila zato što nema važeću kartu.

- Nakon prvih dana kada je dolazilo do većih gužvi i zadržavanja, situacija se poboljšava, jer sada većina putnika bez karte uglavnom napušta vozilo – navode u "Bus plusu".

Linije koje su u junu mesecu imale najmanji broj očitanih kartica su 38, 110 i 522. Nakon prve nedelje novih mera, broj očitavanja na njima i dalje je izuzetno mali. Merenjem frekvencije navedenih linija na terenu, broj putnika je veći u odnosu na zabeležen broj očitavanja i nakon uvođenja novih mera.

Povodom inicijative građana za sniženje cena voznih karata, Bojan Bovan, predstavnik Gradske uprave, ističe da mesečna karta za zaposlene, čija je cena 2.700 dinara, na dnevnom nivou iznosi 90 dinara za neograničen broj vožnji.

- Nezaposleni, studenti i srednjoškolci mogu dnevno da se voze neograničeno za 36 dinara, što je četvrtina cene jedne karte kupljene kod vozača. Naglašavamo da cene prevoza nisu menjane dve godine i kada se saberu cene svih prodatih karata i podele sa brojem putnika koji se dnevno prevezu, bez obzira da li imaju kartu ili nemaju, dobijamo podatak da je cena prevoza po prevezenom putniku manja od 20 dinara – rekao je on.

On dodaje da, sa takvim plaćanjem, svi koji pružaju uslugu prevoza ne mogu da obavljaju svoj posao.

- Napominjemo da Beograd ima veoma razvijen sistem povlašćenih karata: deca, penzioneri, trudnice, osobe sa invaliditetom i tako dalje, i da bi cene ostale pristupačne, prevoz moraju svi da plaćaju - kaže Bovan.

(Telegraf.rs)