Beograd dobija tunel od 1.993 metra: Rešiće se veliki saobraćajni problem! (FOTO)

Očekuje se da će za četiri godine broj automobila u centralnom delu prestonice bude smanjen za 10 do 15 odsto, a vreme putovanja i emisija ugljen-monoksida biće smanjena za oko 10 odsto

Tunel koji bi trebalo da poveže Savsku i Dunavsku padinu, biće dug 1.993 metra, a prostiraće se od Ulice Gavrila Principa u zoni Kameničke do sedišta Policijske uprave Beograd na Bulevaru despota Stefana.

INVESTICIJA OD 150 MILIONA EVRA: Beograd dobija TUNEL od autobuske stanice do Pančevca!

Ovu varijantu idejnog rešenja ponudila je projektantska kuća "Ces Cowi", a ono predviđa dve razvdojene tunelske cevi koje će imati po dve saobraćajne trake i ulaze odnosno izlaze.

- Reč je o modernom tunelu koji će rešiti veliki saobraćajni problem i spojiti dva dela grada koji imaju veoma frekventan saobraćaj. Do kraja godine očekujemo usvajanje projekta da bi poslednjih meseci 2018. mogla da počne gradnja - rekao je gradonačelnik Siniša Mali.

Na ulazima i izlazima tunela moraće da se poruši 21 objekat ukupne površine 4.671 kvadratnih metar. Najveća dubina biće ispod Terazija i iznosiće oko 38 metara.

Ukupna širina poprečnog profila u jednoj tunelskoj cevi biće 9,56 metara sa saobraćajnim trakama širokim po 3,5 metara i pešačkim od 0,93 metra. Predviđena su i dva evakuaciona izlaza za vozila.

Ranije procene govorile su da bi ovaj projekat mogao da košta između 100 i 130 miliona evra, a poslednja je, tvrde u Gradskoj upravi, da će za tunel biti potrebno 78 miliona. Međutim, postoji i mali problem koji bi mogao značajno da poremeti rokove, pošto je uslov za gradnju da se prošire Cvijićeva i Dunavska ulica kako bi se unapredila saobraćajna mreža u toj zoni.

Očekuje se da će za četiri godine broj automobila u centralnom delu prestonice bude smanjen za 10 do 15 odsto, a vreme putovanja i emisija ugljen-monoksida biće smanjena za oko 10 odsto.

Ideja o ovom tunelu stara je 70 godina, a stručnjaci su u prethodnom periodu razmotrili čak 13 različitih varijanti i trasa tunelske mreže.

(Telegraf.rs/Tanjug/Beoinfo)