VELIKA POBEDA TELEGRAFA: Gazda "Bamirona" po hitnom postupku zaposlio vozače koji su radili na crno!
Posle dramatične ispovesti bivšeg vozača Dejana Kokanovića, koji je otkrio da su on i njegove kolege primorane da rade i po 16 sati dnevno, vlasnik ovog privatnog gradskog prevoznika Veljko Đuričković već sledećeg dana sa svim vozačima potpisao ugovore o radu
Telegraf ga naterao! Bivši vozač privatnog beogradskog prevoznika "Bamiron", Dejan Kokanović Kokan (38), koji je juče putem našeg portala obelodanio da vozači ove firme, mimo zakona, rade po 16 sati dnevno i svakodnevno stavljaju na kocku živote stotina putnika, tvrdi da je vlasnik ove firme Veljko Đuričković već sledećeg dana po hitnom postupku zaposlio vozače koji su do sada radili na crno!
- Vozači autobusa "Bamiron" od jutros su naprasno prijavljeni da rade u ovoj firmi. Kolege su mi potvrdile da su ih zvali iz firme i da su im rekli da što pre donesu radne knjižice. Svi mi se zahvaljuju što su mojom i zaslugom Telegrafa konačno dobili ugovor o radu. Kolege su mi javile da je vlasnik Veljko Đuričković u panici posle teksta koji je objavljen na vašem portalu. Verovatno se plaši iznenadne kontrole Inspekcije rada - kaže Kokanović, ističući da je srećan zbog kolega kojima je rešen status.
On navodi da jedva čeka poziv Inspekcije rada, dodajući i da je spreman da potvrdi kakvi su bili uslovi rada kod Đuričkovića. Na optužbe bivšeg gazde "da je bivši robijaš" odgovara da nije kriminalac, objašnjavajući da je u zatvoru proveo četiri meseca zbog posedovanja oružja donetog sa ratišta.
- Ne krijem ništa. Pošteno sam odslužio kaznu i niko nema prava da mi to prebacuje, pogotovo ako ispunjavam svoje radne obaveze. Obelodanio sam da se u "Bamironu" radi u nehumanim uslovima i bez adekvatne zarade, da bih ukazao na grube povrede prava radnika i ugrožavanje bezbednosti putnika. Posle objavljivanja teksta, telefon mi se bukvalno usijao od poziva kolega, iz GSP-a i privatnog sektora, koji su mi čestitali na hrabrosti i uputili mi podršku. Mnogi od njih se još uvek boje da pričaju javno zbog svojih porodica. Insistiraću da mi Đuričković isplati zarade koje sam pošteno zaradio - kaže Kokanović.
Kokanovićev punomoćnik, advokat Jovan Pavlović, kaže da Đuričković može da odgovara krivično zbog toga što njegovom klijentu "nabija na nos da je bio u zatvoru".
- On može da odgovara za krivično delo "omalovažavanja prebacivanjem za krivično delo". Činjenica da je Đuričković javno prozivao Kokanovića "da je robijaš" još dok je radio u "Bamironu", kao i u izjavi datoj Telegrafu, dovoljan je dokaz da ga tužimo. "Bamiron" nije odgovorio na opomenu pred tužbu zbog neisplaćenog duga, zbog čega ćemo protiv Đuričkovića podneti tužbu parničnom sudu za naknadu štete sa svim kamatama - ističe za Telegraf advokat Pavlović, inače dugogodišnji javni tužilac.
Kokanović u prilog svojim tvrdnjama da u Bamironu većina vozača radi na crno po 16 sati dnevno, bez socijalnog i zdravstvenog osiguranja, toplog obroka i markice za prevoz, navodi da su maratonske smene evidentirane u takozvanoj knjizi raporta.
- Ne postoji vozač "Bamirona" koji nije propatio dok je radio kod Đuričkovića! Ja sam ove zime, na minus 20 stepeni Celzijusa, bio prinuđen da vozim neispravne autobuse, bez grejanja i bez brisača! Đuričković je od "Beobus grupe" dobio odobrenje da saobraća na linijama 77 i 94, ali vozače koji rade kod njega šalje na ispomoć kolegama na gradskim linijama 48 i 50. U dispečerskoj službi postoji knjiga raporta u kojoj su evidentirane sve smene i može lako da se proveri kada sam radio po 16 sati dnevno, kao i da se utvrdi da li je kolega I. A. radio po 19 sati dnevno punih pet dana - kaže na kraju razgovora Dejan Kokanović.
(A. T.)