25 moćnih kompanija želi beogradski aerodrom
Odabrani koncesionar će morati da uloži nekoliko stotina miliona evra u razvoj aerodroma
U Vladi Srbije očekuju učešće dvadesetak poznatih svetskih kompanija u nadmetanju na izboru koncesionara za beogradski aerodrom "Nikola Tesla" za period od 25 godina.
Pitali smo Babića da li preuzima aerodrom! Evo kako je on reagovao
Kako je novinarima u Vladi Srbije rekao pomoćnik ministra za vazdušni saobraćaj Zoran Ilić sve u svetu poznate kompanije će biti zainteresovane za ovaj posao.
- Reč je o dvadesetak svetski poznatih igrača, kada je ovaj posao u pitanju - rekao je Ilić i dodao da se vlada opredelila za koncesiju pošto su postojeći kapaciteti aerodroma skoro dostigli svoj maksimum.
On je podsetio da su neke od najpoznatijih firmi u toj oblasti "Ferrovial Hoh Tif", "Aerports de Paris", "Sc hipol" i druge.
Koncesionar će, prema njegovim rečima, morati da uloži nekoliko stotina miliona evra u razvoj aerodroma.
Prema procenama konsultanata, postojeći kapaciteti aerodroma su od pet do sedam miliona putnika godišnje, a u narednih 25 godina beogradski aerodroma bi uz investicije mogao da ima najmanje 17 miliona putnika, rekao je on.
Beogradski aerodrom je u 2016. imao 4,92 miliona putnika, a Ilić podseća da je u toku rekonstrukcija Terminala 1 koji će obezbediti kapacitete za dodatnih dva miliona putnika.
"Aerodromi su dobar posao"
On je istakao da su "aerodromi dobar posao" i da vlada ne bi ni pokušala da pronađe koncesionara da nema zainteresovanih.
Ilić je rekao da je poziv za izbor koncesionara upućen domaćim i stranim kompanijama.
- Vlada se opredelila za koncesiju pošto je obim saobraćaja dostigao dobar nivo za svega nekoliko godina - putnika, robe i aviooperacija i za par godina nećemo moći sve to da ispratimo. Aerodrom je došao do kraja svojih kapaciteta - naveo je Ilić.
Pomoćnik ministra za vazdušni saobraćaj je odgovarajući na pitanja novinara rekao da je beogradski aerodrom profitabilan i sposoban da se održava na postojećem nivou.
- Eventualne manje korekcije su sada moguće, ali to nije ni blizu potrebnim sredstvima za budući razvoj. Očekujem ulaganje od nekoliko stotina miliona evra - kazao je Ilić.
On je dodao da će biti potrebna alternativna pista, razvoj teminalnih kapaciteta za prihvat i otpremu putnika i robe.
Prema njegovim rečima, aerodrom ne može sada iz sopstvenih prihoda da finansira tako velike investicije.
Ilić kaže da su ukupni godišnji prihodi aerodroma oko 80 miliona evra.
Prema uslovima koncesije u nadmetanju neće moći da ucestvuju kompanije koje već upravljaju aerodromima u radijusu od 450 kilometara od Beograda.
Ilić je rekao da je to ograničenje predviđeno zato što se u tom krugu nalaze aerodromi koji, prema proceni naših konsultanata, mogu da konkurišu beogradskom aerodromu.
(Telegraf.rs/Tanjug)