Evo kako turisti rezervišu smeštaj u Beogradu! 45 odsto preko interneta, 9,5 odsto preko agencija
Turisti u Beograd najčešće dolaze radi odmora i razonode, da bi posetili prijatelje ili rođake ili zbog takozvanog medicinskog turzima, pokazalo je istraživanje zadovoljstva gostiju glavim gradom Srbije kao turističke destinacije
Turisti u Beograd najčešće dolaze radi odmora i razonode, da bi posetili prijatelje ili rođake ili zbog takozvanog medicinskog turzima, pokazalo je istraživanje zadovoljstva gostiju glavim gradom Srbije kao turističke destinacije. Kada je reč o načinu rezervacije smeštaja, preko buking sajtova rezervisalo je oko 45 odsto ispitanika, direktno (hostel,privatni smeštaj, kod rođaka..) 29,9 odsto, hotel je zvalo direktno 15,3 odsto, a preko turističkih agencija smeštaj je rezervisalo 9, 5 odsto turista.
Najlakši način da zaradite pare kad dođe milion turista sledeće godine!
Turistima se najviše dopada gostoljubivost lokalnog stanovništva, zatim gastronomska ponuda, a visoko vrednuju i sigurnost i bezbednost...Takođe, kako su naveli u anketi, ne manjka ni izbor i mogućnost šopinga, noćni život, prihvatljive su im i cene...
Anketa koja je sprovedena od jula do oktobra prošle godine, a u okviru koje su turisti imali priliku da ocene svoje zadovoljstvo uslugom hotela smeštaja pokazala je da glavni razlog dolaska turista (66,05 odsto) odmor i razonoda, oko šest odsto dolazi zbog sajmova i kongresa, osam odsto odgovorilo je da u Beograd dolazi iz poslovnih razloga, oko 5,47 odsto zbog sporta i edukacije, a 14, 44 odsto da poseti rodbinu, prijatelje, i zbog medicinskog turizma...
Direktor Poslovnog udruženja hotelijera i restorana Srbije Georgi Genov koje je u saradnji sa Centrom za istraživanje hotelijerstva i turizma sprovelo istraživanje rekao je da je ono pokazalo da je popunjenost soba u beogradskim hotelima od januara do oktobra ove godine iznosila preko 57 odsto, što je za skoro četiri odsto više nego u 2015.
Popunjenost kreveta beogradskih hotela u tom periodu bila je 40,8 odsto, dok je u istom periodu lane bila 38, 2 odsto, ističe on.
Prosečna ocena zadovoljstva smeštaja je 4,19 odsto. Prosečno zadovoljstvo destinacijom je pokazano ocenom 4,04, rekao je Genov.
Skoro 70 odsto ispitanika navelo je da su u Beograd došli prvi put, a u hotelima je boravilo 52,11 odsto njih, u privatnom smeštaju 42,30 odsto (prijatelji, rodbina,AirB&B) dok je u hostelu boravilo oko šest odsto gostiju.
Što se tiče kategorije hotela, skoro 60 odsto je odabralo hotel sa četiri zvezdice, 12, 07 odsto sa pet zvezdica, a hotel sa tri zvezdice 25,8 odsto turista.
Više od 85 odsto njih koji su posetili Beograd iz različitih zemlja (EU, van EU, Srbije, zemalja Balkana) navelo je da bi preporučilo Beograd kao turisicku destinaciju.
Skoro 60 osto ispitanika su zaposleni, 15 odsto penzioneri, 14 odsto student, đaci...
Pomoćnica ministra trgovine i turizma Renata Pindžo rekla je Tanjugu da je 2016. godina bila odlična i rekordna godina za turizam Srbije bez obzira što još nema potpunih podataka, za svih 12 meseci.
Podaci za prvih deset meseci kako je kazala, pokazuju porast dolazaka domaćih i stranih turista i noćenja za 13 odsto, a i devizni priliv veći je za 11 odsto.
- Verujemo da će konačni podaci za celu godinu pokazati da smo premašili cifru od milijardu evra deviznog priliva - rekla je ona.
Srbiju kako kaže, u velikom broju posećuju turisti iz Turske, Grčke, Rusije, Bugarske, Rumunije, ali i zemalja Zapadne Evrope...
Što se tiče novogodišnjih praznika, Pindžo ističe da treba sačekati zvanične podatke i da praznici prođu, ali da je primetno da su kako Beograd, tako i drugi turistički zimski centri puni stranaca.
- To nisu samo turisti iz regiona, oni jesu tradicionalni gosti, ali sve češće na ulicama grada možete čuti ruski jezik, bugarski, rumunski, što nas raduje - navela je pomoćnica ministra.
Iduće godine fokus će biti na promociji Srbije kao turističke organizacije, a posebno će se računati na to da se iskoriste sve pogodnosti vizne liberalizacije sa Kinom i uvođenje nove avio linije.
- To su veliki izazovi, mi se pripremamo i za Sajam turizma i imamo potvrdu da će prvi put nastupiti predstavnici Ruske federacije i Kine - rekla je Pindžo i dodala da je važno da Srbija bude "vidljiva" na tim tržistima.
Cilj je, kako je istakla, da se Srbija pozicionira kao perspektivna turistička destinacija.
Portparol Turističke organizacije Srbije Sandra Vlatković ističe takođe da u Srbiji tokom prazničnih dana boravi veći broj gostiju u odnosu na novogodišnje praznike prošle godine.
- U Beogradu, ali i širom Srbije, po procenama organizatora možemo reći da imamo veći broj gostiju, u odnosu na praznike prošle godine, ali to su i dalje procene i čekamo zvanične statističke podatke - rekla je Vlatković za Tanjug.
Tradicionalno, kao i prethodnih godina u decembru i januaru u Srbiji mahom najviše borave turisti iz zemalja regiona i bivše Jugoslavije.
Vlatković ističe da pored redovnih gostiju iz zemalja bivše Jugoslavije i regiona, pre svega Bugarske i Rumunije u prvih 11 meseci prošle godine zabeležen je i rast broja turista iz Turske i Grčke koji su posetili Srbiju.
U tom periodu broj turista iz Grčke porastao je za 50 odsto, i oni su ostvarili više od 100.000 noćenja.
Direktor Tursitičke organizacije Beograda Miodrag Popović takođe je ranije ukazao da je primetan veći broj dolazaka turista iz regiona.
Početkom ove godine promovisana je kampanja "Go Belgrade" u okviru koje je turistički karavan putovao regionom i obišao 13 gradova.
Tom prilikom nije predstavljena samo turistička ponuda Beograda, već se razgovaralo i o onome što treba da bude deo regionalne saradnje u narednom periodu, istakao je.
(Telegraf.rs / Tanjug)