Glumce "Ateljea 212" podržalo 85 kolega: Kokan mora da ode!
Pismo podrške su potpisali Mirjana Karanović, Nebojša Glogovac, Nikola Đuričko, Vojin Ćetković, Dragan Bjelogrlić, Svetlana Bojković i drugi. Zahtev za smenu Kokana Mladenovića podržalo i Udruženje dramskih umetnika Srbije
Dok se sukob u "Ateljeu 212" između upravnika Kokana Mladenovića i glumaca koji traže njegovu smenu produbljuje, pobunjeni deo glumačkog ansambla "Ateljea" su podržale i kolege iz drugih pozorišta a pismo solidarnosti je potpisalo 85 umetnika. Takođe, zahtev za smenu Mladenovića je podržalo i Udruženje dramskih umetnika Srbije (UDUS).
Pismo solidarnosti potpisalo je 85 umetnika, među kojima su glumci Mirjana Karanović, Slobodan Beštić, Goran Jevtić, Bane Vidaković, Nebojša Glogovac, Nikola Ðuričko, Vojin Ćetković, Branislav Lečić, Zoran Cvijanović, Svetlana Bojković, Dragan Bjelogrlić, reditelj Tanja Mandić Rigonat, dramaturg Božo Koprivica, kritičar Ivan Medenica, dramska autorka Milena Marković, reditelj Oleg Novković, kompozitor Isidora Žebeljan...
"Poštovane kolege, želimo da vam pružimo javnu podršku, jer u vašim zahtevima prepoznajemo iskrenu želju da "Atelje 212" ponovo postane pozorište u kojem će se poštovati umetnici, pozorišna etika, specifičnost umetničkog stvaranja, a suspendovati autoritarnost i modeli ponašanja koji su duboko neumetnički, retrogradni", navodi se u pismu koje je danas dostavljeno medijima.
"Atelje 212 nije upravnik niti je zgrada. Atelje 212 je šezdesetogodišnja tradicija hrama umetnosti, pozorišne etike i širokog spektra estetika, u čijem su stvaranju svoj doprinos dali najznačajniji pisci, reditelji, scenografi, kostimografi, kompozitori, gostujući glumci i, naravno, Vaš ansambl koji se decenijama menjao i u kojem nikada nezadovoljstvo na relaciji umetnici-upravnik nije imalo današnje dimenzije." U pismu se podseća i da "Atelje nikada nije bilo mesto građanskog ni umetničkog kukavičluka, niti je je ikad bilo sinonim za zatvorenost, ksenofobiju, provincijalizam i nerad".
"Dakle, vaš sadašnji upravnik nije došao na pozorišne ruševine, već je postavljen da bude upravnik uspešnog pozorišta. Njegov individualni talenat nesmetano je mogao da se ulije u bogatu tradiciju Ateljea 212, samo da nije pomislio da istorija tog pozorišta počinje baš od njega. Kakva greška i za njega i za svakog potencijalnog upravnika", ukazuje se, između ostalog, u pismu i zaključuje: