ZAVRŠEN FESTIVAL KAKTUS 2016: Razmena iskustava i promocija svetskih trendova (FOTO)
Festival je otvorio David Zappe, marketing direktora kompanije HEINEKEN Slovačka, koji je govorio o storytellingu i predstavio istraživanje emocionalne pozadine svojevrsnog talasa nostalgije koji je utkan u pojedine kampanje i komunikaciju brendova
Drugi nacionalni festival integrisanih komunikacija KAKTUS 2016 održan je juče u Beogradu, pod nazivom "Konstruiši dobre ideje". Festivalu je prisustvovalo preko 400 marketing i komunikacijskih stručnjaka iz šest država regiona, a koji su imali priliku da čuju iskustva priznatih stručnjaka iz Evrope i sveta iz različitih oblasti integrisanih komunikacija, kao i pregled najnovijih svetskih trendova.
TRADICIJA SE NASTAVLJA: Ovako je bilo na izložbi slika "Eho muzike" (FOTO)
Festival je otvorio David Zappe, marketing direktora kompanije HEINEKEN Slovačka, koji je govorio o storytellingu i predstavio istraživanje emocionalne pozadine svojevrsnog talasa nostalgije koji je utkan u pojedine kampanje i komunikaciju brendova.
- Ne možete ispričati kredibilnu i intrigantnu priču bez jakih i originalnih temelja. Autentičnost je tajna pričanja kvalitetnih priča. Danas više nego ranije vrlo brzo se može videti da li priči fali autentičnost. A kada govorimo o pripovedanju tih priča, po mom iskustvu, ukoliko je predlog dobar, pripovedanje odjednom postaje veoma lako - rekao je Zappe.
Tokom prvog dana festivala održano je i predavanje Voljene Daničić iz agencije Direct Media, koja je govorila na temu "VR - novo poglavlje mašte, kulture, tehnologije, oglašavanja" kao i debata predstavnika agencija i kompanija na temu "Ideja za džeparac".
Prvi dan festivala zatvoren je dodelom nagrada KAKTUS 2016 najboljima u struci, za koje su se takmičilo čak 37 agencija i preko 40 oglašivača sa 135 prijavljenih kampanja.
Drugi dan otvorio je zvezda i glavni govornik festivala Bruno Luglio, Senior Creative Art Director u agenciji R/GA NY (SAD), koji je govorio o jednostavnim idejama, koje izlaze iz granica očiglednog i pomeraju granice.
- Ideje koje se koriste u industriji su one koje izazivaju saosećanje. Originalne ideje koje idu preko tačke relevantne istine. To su one koje su više dopadljive, i koje zbog toga duže žive, jer su zasnovane na univerzalnim ljudskim istinama. Nema gluposti, nema preterivanja i pretencioznosti. Samo čista i dobra ideja - rekao je Luglio.
NOĆ U KOJOJ JE SVETLELA CELA SRBIJA: Održana 13. Noć muzeja (FOTO)
Tokom drugog dana festivala učesnici su imali priku da čuju iskustva eminentnih stručnjaka iz Evrope - Ivana Polsa, kreativnog direktora agencije Adam&EveDDB London, Velika Britanija; Riccarda Fregosa, izvršnog kreativnog direktora agencije McCann Pariz, Francuska; Stephanie Bailey, Head of Corporate Communications u agenciji Fleishman-Hillard London, Velika Britanija; Thierry Nicoleta, Senior VP Global Press Relations u kompaniji Schneider Electric, Francuska i Mihnee Gheorghiu, kreativnog direktora agencije Publicis Group, Rumunija.
- Ne postoje tajni sastojci za dobru kampanju. Veoma je lako utvrditi da li imate dobru kampanju ako ste u stanju da odgovorite na pitanje - zašto je ljudima stalo do ovoga? Takođe – dobra veština, ili odgovarajući na pitanje - da li je ovo najbolje kako bi moglo da izgleda/zvuči? Mnogo dobih ideja se izgubi jer nisu urađene kako treba. Ako imate dobru ideju, ne smemo je samo ostaviti takvu. Moramo da je tretiramo sa poštovanjem - objasnio je Gheorghiu.
Sa učesnicima festivala iskustva su podelili i sjajni govornici i priznati stručnjaci dr Nikolaos Dimitriadis, Development Director - Executive Development Institute, The University of Sheffield International Faculty, City College, Iva Lekić, marketing menadžer za Evropu kompanije Lufthansa, Vincenza Cristina Saccà, Head of Marketing CEE u kompaniji MasterCard, kao i Atanas Raykov, Global Head of Telecom Partnerships & General Manager CEE u kompaniji Viber.
- Korisnici danas žele da im se omogući da na društvenim platformama dobiju sve informacije koje su im potrebne, pronađu ili ugovore posao, ali i da zadovolje njihove lične potrebe u smislu interakcije sa porodicom ili prijateljima. Samim tim, kompanije koje su prisutne na društvenim platformama imaju mnogo veće šanse da dođu do tih korisnika - dodao je Raykov.
Festival KAKTUS 2016 podržalo je 28 medijskih kuća iz celog regiona, kompanije Mercator S, Marbo Product, Delta Holding, Johhnie Walker, Ušće Shopping Center, Viber, Societe Generale Bank, Siemens, Home Centar, Grand kafa, kao i HEINEKEN Srbija koji je ove godine Prijatelj festivala. Bronzani sponzor festivala je Coca-Cola HBC Srbija. Partneri festivala su agencije - Direct Media, Pioniri Communications, Headline, Ovation BBDO, DPC Group, M2Communications i LED Media Bosna i Hercegovina.
Više informacija o festivalu KAKTUS pronađite na sajtu www.kaktus.rs.
(Telegraf.rs)