Zašto se avion, umesto da zaprašuje komarce, zakucao u kamion? Odgovor na ovo pitanje će vas iznenaditi!

U JAT privrednoj avijaciji, koja izvodi zaprašivanje komaraca kažu da je avion udario u kamion zbog loše organizacije prilikom punjenja letelice

Avion koji je trebalo da zaprašuje komarce udario je u kamion u Lisičjem jarku jer je bio prenatovaren tečnošću za prskanje, saznaje Telegraf u vrhu vazuhoplovnih vlasti Srbije. Sa druge strane, u JAT privrednoj avijaciji, koja izvodi zaprašivanje komaraca, kažu da avion nije ni bio napunjen, a da je uzrok ove nezgode loša organizacija prilikom punjenja letelice. 

Jedan od deset aviona, da podsetimo, koji je trebalo da zaprašuje komarce, udario je juče u kamion pun hemije čim je počeo da rola. Na svu sreću, u ovoj nezgodi niko nije povređen.

SLUPAO SE AVION ZA ZAPRAŠIVANJE KOMARACA U BEOGRADU: Zakucao se u kamion pun hemije

Kako Telegraf saznaje, do ove nezgode dovela je prenatovarenost aviona zbog čega je letelica proklizala.

Avion je bio prepunjen tečnošću za zaprašivanje i proklizao je. Zbog tereta nije mogao lepo da se skrene ulevo prilikom rulanja, i zato je zakačio kamion krilom. Nije u pitanju greška pilota, prosto, bio je previše pun a kamion je bio blizu i on ga je zakačio - objašnjava izvor Telegrafa.

Naš sagovornik dodaje da je pilot ima urednu medicinsku dokumentaciju, kao i da je letelica imala sertifikat o tehničkoj ispravnosti.

STRAVIČNE FOTOGRAFIJE NESREĆE AVIONA ZA ZAPRAŠIVANJE KOMARACA: Malo je falilo da dođe do katastrofe (FOTO)

Sa druge strane, šef tehnike u JAT privrednoj avijaciji Nikola Stankov navodi za naš portal da nije istina da je avion bio prenapunjen a da je nepravilna organizacija punjena.

- Deset aviona se punilo a on je bio poslednji. Avion uopšte nije bio napunjen. Samo što je stao da se puni. Uzrok je samo nepravilna organizacija punjenja a možda su i kočnice otkazale  - tvrdi Stankov.

On dodaje da je prilikom ovog posla, sva procedura ispoštovana.

- Pilot je jedan od mlađih. Ima oko 42 godine. Zaposlen je kod nas, nije u penziji, ima sve papire i ovlašćenja za aviotretiranje. Profesionalac. Upisane sve titule. Ima iza sebe par hiljada sati naleta u ovom teškom poslu. On je, čak i pravovremeno ugasio motor, međutim, zbog inercije je udario polisom u kamion. Srećom nikog tu nije bilo. Dakle, ljudski faktor je u pitanju - kaže Stankov i ističe da ovo čak nije bio ni udes, jer se udesom  smatra ako je avion započeo letenje.

(Lj. R.)