Vodič kroz “Bus plus” sistem

Kako i gde nabaviti elektronske karte za gradski prevoz

Novi "Bus plus" sistem biće pušten u rad 1. februara, a do sada je oko 400.000 građana nabavilo personalizovane bus plus kartice. Oni koji izaberu da koriste nepersonalizovane plastične i papirne kartice, mogu da ih izvade od srede 18. januara na kioscima Štampe, Future i u raznim drugim prodavnicama. Građani imaju mogućnost i da uzmu kartu za jednu vožnju, koja će se prodavati samo kod vozača.

Kako bi građanima objasnili i približili novi sistem, kontrolori u vozilima javnog gradskog prevoza svakog dana od sedam do 18 sati razgovaraju sa putnicima o načinu korišćenja novih elektronskih kartica. Oni ulaze u vozila na svim linijama sa tri kontrolna punkta kod Vukovog spomenika, Ušća i Beogradskog sajma.

Novi sistem, prema rečima menadžera "Bus plusa" Veljka Vlahovića, trebalo bi da smanji broj onih koji se voze bez karata jer će kontrola biti strožija i češća. U početku će 200 kontrolora pratiti da li putnici plaćaju prevoz, a ako bude potrebno, biće angažovano još ljudi. Oni neće nositi uniforme, imaće legitimacije, a uz pomoć prenosnih uređaja znaće da li su putnici poništili kartu.

- Sakupljanjem podataka o opterećenosti linija i gužvama u “špicu” i njihovom analizom utvrdiće se način i mogućnosti da se saobraćaj optimalizuje, a samim tim i da gužve nestanu. Cilj je da Beograd i njegovi građani dobiju kvalitetan, komforan i bezbedan javni gradski prevoz – kaže Vlahović.

Pre ulaska u vozilo potrebno je da putnik pripremi svoju karticu kako ne bi zadržavao ostale putnike. Na ulazu overava karticu na čitaču (validatoru), a sama overa traje par sekundi. Karte će se moći overiti i tokom vožnje.

Papirna karta za jednu vožnju - kupuje se kod vozača i košta 120 dinara, prodavaće se u vozilima od 1. februara.

A. Marković