NIKAD VIĐENE FOTOGRAFIJE IZ 2012: Ovako je izgledao pokušaj postavljanja VRHA PILONA na MOSTU NA ADI! (FOTO)
Zbog loših vremenskih uslova, pokušaj iz maja 2012. godine da se podigne mrežasti vrh pilona na novom mostu je bio bezuspešan, a pogledajte kako je taj poduhvat izgledao
U nekim medijima se u poslednje vreme stidljivo provlači priča o tome kako je četiri godine prošlo otkako je Most na Adi pušten u promet, iako nije bio završen, niti će, kako pišu, ikad biti završen.
Tako su stručnjaci rekli za Blic da sedam metara visoki vrh pilona nikada neće biti postavljen, jer bi to bilo protivzakonito. Čitav olimpijski ciklus se čekalo da raskošni pilon mosta dobije konačni oblik, a umesto toga stigla je informacija iz Direkcije za građevinsko zemljište i izgradnju da se odustalo od tog poduhvata, pa su za ovaj dnevni list i rekli:
- Rešetkasti vrh pilona neće biti montiran, jer nije obuhvaćen postojećom građevinskom dozvolom.
Kako piše portal Tangosix.rs, zanimljivo je da su pre četiri godine piloti Vojske Srbije helikopterom podigli takozvani špic, ali zbog jakog vetra nisu mogli da ga bezbedno postave zajedno s radnicima koji su se nalazili unutar pilona, pa je odloženo dok se vreme ne popravi.
Iz Direkcije za građevinsko zemljište je godinama bila priča da se odustalo od ove aktivnosti koja se pažljivo planira jer nema određenog roka. Svi su stekli osećaj kao da se vreme nikada nije prolepšalo, ali u direkciji sada imaju drugačije objašnjenje:
- Pred kraj izgradnje pilona, početkom 2011. godine, jedan od arhitekata idejnog rešenja mosta izrazio je potrebu da se arhitektonski aspekt pilona poboljša izgradnjom produžetka od sedam metara na vrhu. Na ovu inicijativu reagovali su glavni gradski arhitekta i nadležene gradske komisije koji su tražili da Direkcija, preko inženjera projekta, izda instrukciju izvođaču da izradi dodatni vrh pilona. Međutim, ta izrada nije završena do septembra 2011. kada je izvođač uklonio kransku dizalicu od 215 metara, koja je služila za izradu pilona - rečeno je za Blic.
Za izvođača više nije bilo mogućnosti da postavi rešetkasti vrh, a obrazloženje za definitivno odustajanje od ove operacije su našli i u zakonu. Most na Adi je u fazi dobijanja upotrebne dozvole, a postavljanje elementa koji nije obuhvaćen građevinskom dozvolom bi bilo protivzakonito pa je vrh pilota konzerviran.
- Nedostajući vrh pilona je kupastog oblika, dužine sedam metara i napravljen je od nerđajućeg čelika. Čine ga osam cevi međusobno povezanih prstevnovima na svakom metru. Element ima zaštićene servisne merdevine, a planirano je da ih koriste majstori prilikom održavanja elektroopreme na vrhu - bio je opis konstrukcije čija je instalacija tada bila planirana.
Jedne subote u maju 2012. godine, Mi-17 Ratnog vazduhoplovstva i protivvazduhoplovne odbrane Vojske Srbije 45 minuta pokušavao je da približi svoj podvesni teret radnicima koji su virili iz najviše tačke Beograda. Međutim, zbog jakog vetra uslovi za bezbedno spajanje nisu postojali.
Tada se još jedan helikopter nalazio u vazduhu RViPVO. Gazela je bila "camera ship" i tu su bili snimatelji Vojnofilmskog centra "Zastava film", kamerman studija B i fotograf Dušan Atlagić.
(Telegraf.rs / Tangosix.rs)