POČINJE PRIMENA NOVOG TARIFNOG SISTEMA U GSP: Evo koliko koštaju KARTE!

Građanima će novim sistemom gradskog saobraćaja biti omogućeno da istom kartom koriste i linije "Laste" i GSP-a, bez doplate

Sutra počinje da se primenjuje novi integrisani tarifni sistem u gradskom saobraćaju u Beogradu koji predviđa četiri tarifne zone za sve vrste karata i prevoz koji će biti jeftiniji i do 40 odsto za stanovnike prigradskih naselja.

NOVE CENE GRADSKOG PREVOZA: Evo koliko će uskoro koštati KARTE!

U prvu - crvenu zonu novog tarifnog sistema spada uži centar Beograda, u drugu - narandžastu šire gradsko područje, treću - zelenu zonu čine opštine Barajevo, Sopot, Obrenovac i deo Grocke, a četvrta - plava zona uključuje opštine Lazarevac i Mladenovac.

Građanima će novim sistemom gradskog saobraćaja biti omogućeno da istom kartom koriste i linije "Laste" i GSP-a, bez doplate.

Nova cena mesečne karte za vožnju u zoni jedan za zaposlene biće 2.990 dinara, za zone jedan i dva ostaće  cena od 3.275 dinara, a toliko će koštati i mesečna karta u zoni tri umesto dosadašnjih 3.900.

Mesečna karta za zone jedan, dva i tri biće 3.890 dinara, umesto 5.298, a za zone tri i četiri 3.890 umesto 7.044 dinara. Mesečna karta za sve četiri zone biće 4.990 umesto 7.740 dinara.

Studenti i učenici će plaćati 1. 090 dinara ukoliko se voze u zoni jedan, a 1. 120 dinara u zonama jedan i dva. Cena prve tri zone za studente i učenike iznosiće 1.410 dinara, a za sve četiri zone 1.730 dinara.

Mesečna cena markica za nezaposlene u prvoj zoni koštaće 1.090 dinara, u prvoj i drugoj 1.120, u prve tri zone 1.890, a u sve četiri zone 2.490 dinara.

Na celoj teritoriji grada uvodi se vremenska karta, koja je postojala samo u zoni ITS1. Uvode se i dnevne karte za četiri zone, iako su do sada važile samo u prvoj.

Vremenska karta od 90 minuta u zonama jedan i dva koštaće 89 dinara, zonama jedan, dva i tri 179 dinara, a u sve četiri zone 269 dinara.

Ukoliko se koristi samo u trećoj ili četvrtoj zoni, cena vremenske karte je 89 dinara, umesto dosadašnjih 97 dinara, a ako se koristi u obe zone onda je 179 dinara.

PLAĆAĆEMO KARTE MOBILNIM TELEFONOM: Revolucija u gradskom prevozu u Beogradu!

Karta kupljena kod vozača za prvu i drugu zonu koštaće 150 dinara, za prve tri zone 300, a za sve četiri 400. Takođe, karta kupljena u vozilu samo za treću ili samo za četvrtu zonu će koštati 150 dinara, a za te dve zone 300.

U noćnom saobraćaju, od ponoći do četiri ujutru, karta u prvoj zoni biće 150 dinara, a u prvoj i drugoj 210 dinara.

Nepersonalizovana plastična kartica, čija je cena 250 dinara i rok važenja tri godine, može da se kupi na više od 2.000 prodajnih mesta širom grada, koja su obeležena oznakom BusPlus. Prilikom ulaska u vozilo, karticu je obavezno prisloniti na uređaj za validaciju.

Tom prilikom na njoj će biti upisana vremenska karta, koja važi 90 minuta od momenta validacije, a kredit na kartici se umanjuje u zavisnosti od izabrane zone. Zona se bira na validatoru neposredno pre prislanjanja kartice.

Kartica se obavezno validira prilikom svakog presedanja, a ukoliko je poslednje validiranje u 89. minutu od prve validacije, karta važi do kraja te vožnje.

Ako se prilikom prve validacije ne izabere zona u koju se putuje, u memoriju kartice će biti upisana karta za zonu u kojoj se vozilo nalazi u trenutku validacije.

Tom karticom može se platiti prevoz za više osoba. Od 1. oktobra 2015. tom karticom više nije moguće platiti dnevnu kartu.

BESPLATAN WI-FI U GRADSKOM PREVOZU: Sve o bežičnom internetu u vozilima GSP!

Papirnom karticom moguće je platiti neku od dnevnih vremenskih karata. Kupuje se na kiosku i važi od trenutka kupovine. Košta 40 dinara, na šta treba dodati i cenu dnevne vremenske karte u zavisnosti od izabranog broja zona i perioda važenja - jedan, tri ili pet dana.

Prilikom kupovine korisnik bira period važenja i zone u kojima kartica važi.

Na karticu može da bude upisana samo dnevna vremenska karta kojom korisnici plaćaju uslugu prevoza za unapred definisan period - za jedan, tri ili pet dana.

Kartica mora da se validira prilikom svakog ulaska u vozilo kako bi bila ispravna prilikom kontrole.

Od sada pratite Telegraf i preko Vajbera!

(Telegraf.rs)