Raiffeisen banka izgradila dva “Grada za vrapce” u Beogradu
Nova zaštićena staništa sastoje se od kućica i hranilica za vrapce, a nalaze se u Malom Tašmajdanu i u Banjičkoj šumi, koja odnedavno nosi ime Timotija Džona Bajforda
Zvanično su otvorena dva „Grada za vrapce“, koje je Raiffeisen banka poklonila Gradu Beogradu. Nova zaštićena staništa sastoje se od kućica i hranilica za vrapce, a nalaze se u Malom Tašmajdanu i u Banjičkoj šumi, koja odnedavno nosi ime Timotija Džona Bajforda.
Prema procenama stručnjaka, broj vrabaca, inače zaštitnog znaka Beograda, značajno je smanjen u poslednjim decenijama. Kao glavni razlozi navode se smanjenje količine hrane i ugroženost vrabaca od strane većih ptica grabljivica zbog promenjenog načina života u gradu.
Kao društveno odgovorna kompanija, Raiffeisen banka želi da pomogne da se zaustavi ovaj negativni trend i da se popularni dživdžan vrati u parkove i na krovove beogradskih kuća.
Tokom poslednjih meseci, vrabac je postao i zaštitni znak reklamnih kampanja banke zbog dva simpatična vrapca - glavnih protagonista popularne reklame Raiffeisen banke.
Ideja o izgradnji ovih zaštićenih staništa i stalnih hranilišta za vrapce je iz ovog razloga prirodni sled i odgovor Raiffeisen banke na ovaj rastući ekološki problem u Beogradu.
Projekat je realizovan uz svesrdnu podršku Grada Beograda i njegovih nadležnih službi, „Zelenila Beograd“ i Sekretarijata za zaštitu životne sredine.
Odluka da se „Gradovi za vrapce“ izgrade na Malom Tašmajdanu i u Banjičkoj šumi doneta je u saradnji i nakon konsultacije sa ekspertima za pitanja zaštite životne sredine i ornitolozima. „Grad za vrapce“ na Malom Tašmajdanu ima za cilj da vrapcima omogući nesmetano hranjenje i boravak u užem gradskom jezgru, ali i bliži kontakt brojnih posetilaca parka, a pre svega dece, sa gradskim vrapcima.
S druge strane, Bajfordova šuma je njihovo prirodno stanište i zaštićeni spomenik prirode ornitološkog karaktera, te se procenjuje da će izgradnja kućica i hranilica za vrapce značajno doprineti njihovom povratku u što većem broju.
Raiffeisen banka je projekat realizovala u saradnji i uz kreativnu pomoć marketinške agencije „McCann Beograd“.
Pratite Telegraf.rs i na Vajberu!
(Telegraf.rs)