Vesić: Uredićemo preko 600 autobuskih stajališta

Vesić je predstavio izgled novih tabli za obaveštavanje građana koje su moderne, pregledne i lako razumljive i uklopljene u Knjigu standarda Beograda, koja će ubrzo biti predstavljena javnosti

Novi model unapređenja gradskog prevoza, koji podrazumeva novu mrežu linija i novi tarifni sistem, samo je deo mera koji Grad preduzima kako bi GSP stao na noge, jer je to preduzeće najveći gubitaš Beograda, rekao je gradski menadžer Goran Vesić i dodao da će do kraja godine biti promenjeno ili uređeno više od 600 stajališta javnog prevoza.

- Uz jeftiniji gradski prevoz od osam do 45 odsto, menjamo i uređujemo preko 600 stajališta javnog prevoza u Beogradu - najavio je Vesić, gostujući na "Studiju B", što je saopštila Služba za informisanje grada Beograda.

Vesić je predstavio izgled novih tabli za obaveštavanje građana koje su moderne, pregledne i lako razumljive i uklopljene u Knjigu standarda Beograda, koja će ubrzo biti predstavljena javnosti, a u okviru koje će biti određeni tipovi i izgled svakog primerka urbanog mobilijara u gradu.

Do kraja godine biće zamenjeno ili uređeno preko 600 stajališta za javnog prevoza. Već su urađene nove informacione table i stubovi koji će menjati stare stubove, najavio je Vesić.

- Stajališta će biti ofarbana u boju zone pa će građani znati kad su u kojoj zoni. U naredne dve godine zamenićemo sva stajališta javnog prevoza u Beogradu - obećava Vesić.

On je istakao da su do sada u gradskom prevozu postojale brojne nelogičnosti, počev od toga da su putnici za istu relaciju plaćali različite cene, do toga da su vozila na pojedinim linijama bila prazna, a na drugim prepuna, jer su linije pravljene pre mnogo godina i niko nije uzimao u obzir da se grad u međuvremenu širio.

- Suština novog tarifnog sistema je da će sada Beograd biti podeljen u četiri zone koje će pratiti boje zona iz Parking servisa. Granica prve zone je najuži centar grada, a obuhvata Kvantaš, Blok 45, Blagoja Parovića, Pere Velimirovića, Mirijevski Bulevar, ugao Bulevara kralja Aleksandra i Ustaničke i kanal Sebeš - objasnio je Vesić.

- Druga zona obuhvata Opovo, Ugrinovce, Boljevce, Lipovačkau šumu, Ripanj i Grocku. Treća zona su Barajevo, deo Grocke, Obrenovac i Sopot, a četvrta Lazarevac i Mladenovac - istakao je Vesić.

Vesić je naglasio da je Grad drastično smanjio cene karata u današnjoj trećoj i četvrtoj zoni, odnosno nekadašnjem ITS-u 2 i delimično cene karata u bivšem ITS-1.

- U prvoj zoni je sada cena karata smanjena sa 3.275 dinara na 2.990 dinara što je skoro devet procenata. To je značajno sniženje, ako se zna da u prvoj zoni živi 778.774 stanovnika ili 47,53 odsto svih stanovnika Beograda, a radi 379.566 građana ili 71,57 odsto svih zaposlenih u Beogradu - precizirao je Vesić.

- Sve radimo kako bi izašli u susret gradjanima, ovo je već drugi put u poslednjih godinu dana da se smanjuje cene karata ali naša poruka je jasna - karta u gradskom prevozu mora da se plaća. Gradski prevoz je najeftiniji i najpovoljniji vid prevoza - rekao je gradski menadžer.

On je istakao da u ovom trenutku prihodi u gradskom saobraćaju iznose 750 miliona dinara, što je veliki uspeh, jer je zatečeno oko 500 miliona dinara prihoda, a neophodno je oko 950 miliona kako bi sistem mogao da funkcioniše.

(Telegraf.rs / Tanjug)