VESIĆ: Manje odbornika i 100 miliona dinara više u kasi!
Goran Vesić najavio da će naredne godine u proceduru ući predlog izmene i dopune Zakona o glavnom gradu po kome će Beograd biti podeljen na dve zone, sedam prigradskih i deset gradskih opština
Gradski menadžer Goran Vesić naveo je da sada u opštinskim parlamentima i Skupštini grada ima oko 800 odbornika kao i više stotina drugih funkcionera i da bi njihovim smanjenjem za 40 odsto, kasa grada bila bogatija za oko 100 miliona dinara.
- Kada se taj broj bude smanjio za 40 odsto, kasa grada biće bogatija za oko 100 miliona dinara. Beograd će umesto 110 imati 65 odbornika. U istoj proporciji smanjiće se po opštinama, a biće i manji broj ljudi u opštinskim većima - rekao je Vesić, navodi se u saopštenju Gradske uprave.
Kako je najavio, naredne godine će u proceduru ući predlog izmene i dopune Zakona o glavnom gradu po kome će Beograd biti podeljen na dve zone, sedam prigradskih i deset gradskih opština.
- Usvajanjem tog pravnog akta, a potom i statuta, prestonica će dobiti sve one ingerencije koje su potrebne za brže funkcionisanje - istakao je Vesić i dodao da će se izvršiti i decentralitzacija po kojoj će opštine dobiti veća ovlašćenje.
Vesić je rekao da će biti stvoreni uslovi da do 1. novembra novi statut Grada bude gotov dodavši da će Beograd biti zaokružen kao jedna celina i da će lokalne jedinice moći da osnivaju javna preduzeća uz saglasnost Skupštine grada.
Kako je naglasio, deo legalizacije kao i dobijanje određenih građevinskih dozvola će ići preko opštinskih službi. Vesić je naglasio da će građani neke izmene moći odmah da osete i da će brže i efikasnije u svojim opštinama dobijati potrebna dokumenta.
- Iako mnogi misle, Grad do sada nije imao veze sa katastrom koji se nalazi u poslovnom prostoru Grada Beograda. Usvajanjem zakona Beograd će preuzeti katastar koji je do sada bio rak - rana i za građane i za investitore. On će ostati deo jedinstvene celine, ali Grad će postavljati upravu i uticati na rad. Unapredićemo njegovo funkcionisanje kako se ne bi danima čekalo za nešto što može da se završi za dva dana - rekao je Vesić.
On je kao primer naveo Makedonju gde se za upis hipoteke papiri naručuju internetom dodavši da se u Srbiji za istu stvar čeka tri meseca. Vesić je istakao da Grad želi da svi kategorisani putevi, osim auto-puta, budu u njegovoj nadležnosti.
- To nije sve, želimo da kontrolišemo šume i vode na svojoj teritoriji. Praksa prošlogodišnjih poplava je pokazala da nam je to neophodno. Sa posebnim budžetskim fondom za to, za nekoliko godina sredićemo bujične tokove, a novac ćemo transferisati i na izgradnju nasipa i obaloutvrda - rekao je gradski menadžer i dodavši da je to prioritet kao i regulisanje pitanja beogradskih splavova.
(Telegraf.rs /Izvor: Tanjug)