Evo koje sve poslove nećete moći da radite u Srbiji - AKO STE DEBELI! (FOTO)

- Debeli ljudi deluju primitivno, ma koliko da su lepi i pametni. Prosto, odvratni su - rekla je promoterka Ana P. koja već neko vreme radi u jednom beogradskom klubu

Foto: Facebook

Mada je svet u kom živimo od nedavno počeo da se bavi ljudskim pravima (barem u Srbiji od nedavno, širom planete je druga priča), zabranom diskriminacije, pokušajem sticanja jednakih prava za sve, istina je da, ma koliko se mi borili za jednakost, nejeadnokost će uvek postojati - od intelektualne, ekonomske, društvene, obrazovne... do fizičke.

I, dok se u neku ruku podrazumeva da ćemo svi biti različiti, posebni na svoj način, dobro smo svesni da postoje uvreženi kodeksi izgleda koje svi, svesno ili nesvesno, moraju da poštuju.

Smešno je kada kažu da su samo žene pod pritiskom da izgledaju dobro. I muškarci su u ovom košu, svakodnedno - pitanje je samo koliko bilo ko od oba pola želi da "dela" u smeru promene, kako bi se što bolje uklopio u prećutne, ali vrlo prisutne kodekse izgleda.

Pa tako, od žena se očekuje da imaju poveće grudi i poveću, oblu zadnjicu, tanke/vitke noge i uzak struk. Naravno, bez duge kose, malenog nosa i punih usana, nigde niste prispele.

S druge strane, prihvaćeni ste i ako ste oluk-devojke, tačnije Karl Lagarfeld ideal lepote - što androgenije, što bleđe, što mršavije. Svaka oblina na telu je daleko od poželjnog. Ali dobro, bar će vam dobro stajati preširoki džemper ispod kog će vaše tanušne noge doći do izražaja. Ali, ako ste debele - niko vas neće pogledati, niti uzeti u obzir za pojedina radna mesta, ma koliko da ste kvalifikovani za posao.

Što se muškaraca tiče, očekuje se da kada skinu majicu tu ima šta da se izbroji, ili, ako je ne skidaju, onda bar da naziremo da tu ima šta da se izbroji. Poveći stomak, ili takozvane "hifne" nikako nisu prihvatljive, naročito za muškarce koji bi da se bave javnim poslom.

Ako živite u Beogradu i pozavršavali ste silne škole, mesečno dopunjavali CV novim radnim iskustvima, trudili se i radili nadajući se da ćete dobiti posao koji ste želeli ali ste se u međuvremenu ugojili i sada, ne samo da vam pantalone od prošle godine stižu jedva do butina, nego se i onaj ravan stomak pretvorio u nešto što u nekom trenutku padne preko ruba veša koji nosite, ovo su radna mesta na koja ne bi trebalo da konkurišete jer, prosto, neće vas primiti:

BUTIK

Ma koliko banalno zvučalo dobiti posao u butiku, butici su postali centri posete "elite". Ovo je naročito simptomatično za Beograd, metropolu, gde se više nego u drugim krajevi Srbije polaže pažnja na estetiku. U većinu butika u koju uđete u Beogradu videćete prelepa osvetljenja, ući ćete u mirišljave prostorije, sačekaće vas nasmejane devojke ili momci, i sve će blistati od neke lepe, izveštačene ljubaznosti.

U ovakvom ambijentu mušterije ne žele ispred sebe da vide gromadu sala nego ideal, devojku koja zaista može da obuče ono što taj butik prodaje.

Vaša sposobnost da nekome prodate jaknu, džemper, ešarpu, šešir, lančić... se sigurno ne dovodi u pitanje u ovom slučaju. Dovodi se u pitanje vaša kilaža, jer, kako je jedan poslodavac objasnio "ljudi vole da gledaju u lepo, to ih podstiče da kupuju više".

KAFIĆ/RESTORAN

Iako kafić često ume da bude letnji posao, odabir mnogih studenata i ljudi između poslova da zarade nešto sa strane, posao u kafiću je zaista vrlo zahtevan. Morate da bude okretni, pokretni, da ste i tu i tamo u isto vreme, da možete da se provučete između stolova, da ne rizikujete da stomakom nekom prospete kafu u krilo ili im zakačite rame zbog kog će ispustiti viljušku, čašu, telefon.

Naravno, i kafići su u Beogradu mesto okupljanja širokih narodnih masa, pa pored sendviča koji je veličine noblice (a koji platite između 300 i 500 dinara), ukrašenog najrazličitijim đakonijama od biljaka, dobićete i mušteriju koja želi da joj taj noblica sendvič posluži neko vitak, lep i doteran. Tako je kako je!

STJUARDESA

Od kad je sveta i veka zna da se stjuardese najlepše i najvitkije devojke koje postoje u stvarnom životu. Uvek u osmehu, suknji do kolena i sakou, ove devojke su decenijama sinonim za lepotu, šarm i ljubaznost. S obzirom da je Srbiju uhvatila epidemija regrutacija za stjuarte i stjuardese, u ovoj grani su se "oprobale" mnoge devojke. Od mršavica, preko malo punijih do debeljuca.

I, mada, niko ne zna parametre avio kompanija koje regrutuju svoju posadu, mnoge kandidatkinje koje su prošle, a i one koje nisu su se složile u sledećem:

- Nikada vam neće reći zašto niste prošli. Ali, vrlo je jasno - ako imate i gram sala viška, ne prolazite. Uvek prolazi američki tip devojke - visoka, mršava i pomogućstvu plava/smeđa bez izraženih crta lica. Rekle su nam koleginice koje su već zaposlene da ne biraju devojke koje se ističu po lepoti ili oblinama jer se putnici mnogo uzjogune, traže tim stjuardesama broj telefona, muvaju ih na letu, pa bude komplikovano. - rekla je Milica A koja je već dva puta pokušala da prođe.

Inače, Milica za sebe smatra da ima 5kg viška i da bi prošla mora hitno da ih skine.

Za ovaj posao je, možda, i logično da se traže vitke devojke i momci. Ipak, da biste hodali po hodniku aviona morate da budete vitki da ne biste kačili kukovima putnike. Isto tako, kada im je potrebna asistencija, stjuardesa mora da se provuče između sedišta. Dakle, tu nema mesta bucama.

KOZMETIČKI SALON

Ova grana uslužne delatnosti je vrlo bliska "buticima" iako ne nude istu uslugu. Ali, svakako, imaju iste kriterijume. U kozmetički salon u koji dolaze devojke, momci, supruge vrednih muškaraca, i sl. svi žele da im piling lica, čupanje obrva, farbanje kose, masiranje stopala, itd. urade osobe koje izgledaju kao predstavnici usluga koje pružaju.

- Jao, nadam se da me neće masirati ona debela. Šta ako me pritisne onim ćevapima od prstiju pa puknem ispod nje. - bio je komentar jedne devojke u salonu koji sam nedavno posetila.

Ponovo, uslužna delatnost u kojoj stručnost ne bi trebalo da se meri po broju kilograma koji imate - to ipak radi.

PROMOTER(KA)

Hoćete da pokupite dobre novce za par večeri nedeljno? Može! Ali, postarajte se da imate 12kg sa krevetom, kosu do guz*, oči kao srna i pune usne. To se traži.

- Debeli ljudi deluju primitivno, ma koliko da su lepi i pametni. Prosto, odvratni su - rekla je promoterka Ana P. koja već neko vreme radi u jednom beogradskom klubu.

PR FIRMA

Public Relations (za one koji nisu sigurni šta "PR" skraćenica predstavlja) se odnosi na odnose sa javnošću tokom kojih se potpisuju brojne saradnje, ugovaraju "tezge" i neguju lepi poslovni odnosi. Kao predstavnik bilo koje firme koja drži do sebe, očekuje se da PR, bilo muškarac ili žena, budu slika i prilika lepote, ozbiljnosti i profesionalnosti firme koju predstavljaju.

To što ste se zbog svojih bucmastih nogu ili povećeg stomaka oznojili dok ste se penjali uz stepenice kada ste krenuli na sastanak je firmin problem, jer, ta firma predstavlja budućnost i sadašnjost, a u idealnom svetu - i ta budućnost i sadašnjost su vrlo mršave i vrlo verovatno imaju silikone.

- Želim u svojoj firmi ljude koji vode računa o svom izgledu. Ako su oni nikakvi, kakvu to poruku šalje klijentima? Da smo mi firma koja ne mari za estetiku? Pa, taman posla. Svi smo mi vizuelna bića. A lepota pokreće svet. Svi reaguju na lepo, čak i kad znaju da je ispod, možda, škart. - rekao nam je vlasnik jedne beogradske PR firme koji nije želeo da bude imenovan.

NOVINARSKA KUĆA

Ako želite da budete novinar koji radi na TV-u ili novinar koji odlazi na dosta konferencija ili radi teren, vreme je  da počnete da radite sklekove, propadanje i da pojačate "incline" na traci. U novinarskom poslu je vizuelni aspekat vrlo bitan, a elokvencija, pamet, snalažljivost i visprenost se podrazumevaju.

- Ja sam visoka 172 i imam 60kg. Rekli su mi da moram da padnem na oko 50, 55kg da bi me uzeli u obzir. Nema veze što imam svo ovo iskustvo - rekla mi je koleginica koja je konkurisala na jednu od beogradskih televizija.

Očito, da biste imali mozak neophodno je da nemate salo koje ga, kako javnost ocenjuje, koči da bude briljantan koliko je i inače.

Poslovi koje MOŽETE dobiti shodno svojim kvalifikacijama su oni koji se pretežno odvijaju u zatvorenom prostoru - kancelarija, škola, magacin, trafika, fast food kiosk, grafički dizajn, programiranje, blogovanje (koje ne podrazumeva vizuelno eksponiranje)...

Koliko je posramljivanje gojaznih ljudi uzelo maha odlično opisuje termin koji su Amerikanci skovali - "fat-shaming". Kod njih postoje i organizacije koje se zalažu za gojazne ljude, u poslednjih nekoliko godina pojavio se neverovatan broj buckastih modela koje slave svoju "oblu" figuru i za to dobijaju novac.

I, naravno, mišljenja su podeljena - dok se jedni oduševljavaju, drugi žustro osuđuju "salo kao način života". Bilo da ste genetski predisponirani da imate koji (ili dosta) kilogram viška, bilo da ste se usled zdravstvnih problema ugojili ili su vam se ti kilogrami "desili", istina je da ćete biti posramljeni zbog te težine.

U Srbiji, možda, zbog "starleta" ideala lepote, a u svetu, možda, zbog zdravlja.

U svakom slučaju, na vama je da odlučite.

(M.P.)