HRVATI ODLEPILI ZBOG BEOGRADA NA VODI: Šeici Srbima grade luksuzni Beograd!
Hrvatski "Jutarnji list" donosi priču o projektu "Beograd na vodi" i naziva ga srpskim Menhetnom
Hrvatski list osvrnuo se na činjenicu da će bogati šeici uložiti oko 3.1 milijardu dolara u projekat "Beograd na vodi".
Njihov tekst prenosimo uz određene jezičke korekcije:
Do početka aprila iseljeno je 88 porodica i srušeno 179 od 246 straćara na 40 hektara između železničke stanice i reke Save.
Beograd će dobiti svoj Menhetn! Grandiozni projekat “Beograd na vodi” branio je prošle nedelje u Skupštini Srbije lično premijer Aleksandar Vučić.
U 70 minuta dugom ekspozeu objašnjavao je zastupnicima i srpskoj javnosti zbog čega je potrebno nacionalizovati zgrade i zemljišta uz obalu Save prema ušću u Dunav, u pojasu između reke i Glavne železničke stanice. I uspeo je: za poseban zakon kojim će se pogurati ta velika arapska investicija - spominje se neverovatna cifra od 3,1 milijardu dolara - glasalo je 176 zastupnika vladajuće koalicije, a samo ih je devet bilo protiv.
Na ulazu zgrade Železničke stanice u Beogradu okačen je veliki plakat futurističkog projekta koji će - ako se sagrade sve te staklene kule zanimljivih oblika - Beograd pretvoriti u balkanski Dubai.
Investitor bi trebala biti firma "Emaar Properties" koja je sagradila najveću zgradu na svetu - Burdž Kalfiu. Cela 828 metara visoka zgrada u najvećem gradu Ujedinjenih Arapskih Emirata sagrađena je za 1,5 milijardi dolara, a sada bi ista kompanija bila spremna u Beograd uložiti dvostruko više novca.
Da nije reč o jednom od megalomanskih projekata koji se nikada neće ostvariti, pokazao je premijer Vučić objavljujući da je od 246 objekata planiranih u prvoj fazi, do početka aprila uklonjeno njih 179 na području Savamale, urbanog dela grada uz Brankov most.
- Nisam očekivao ovoliki otpor napretku i modernizaciji - rekao je Vučić i uporedio nesagrađeni stakleni grad na obali Save s velikim otporima prilikom gradnje Ajfelovog tornja u Parizu.
- Ideja o spuštanju Beograda na svoje reke postoji od 50-ih godina prošlog veka - podsetio je Vučić, a plan o premeštanju železničke pruge s obale Save ušao je u generalni urbanistički plan Beograda još 1972. godine.
Vučić vatreno zagovara projekat, ističući da će s “Beogradom na vodi” dobitnici biti država i narod, “a ne tajkuni”.
Protiv megalomanskog projekta je Mihajlo Mitrović, arhitekta Geneksove kule, Zapadnih vrata Beograda, monumentalne građevine na ulazu u grad uz auto-put Zagreb - Beograd.
Iz udruženja Transparentnost Srbija upozorili su da je projekat sve samo ne transparentan: uopšte se ne zna pod kojim će uslovima investitor dobiti pravo gradnje, ni o kojoj je vrsti ugovora reč.
Premijer Srbije i gradonačelnik Beograda dosad su ponavljali samo to da investitor preuzima na sebe rizik ako sagrađene kvadrate ne bude mogao da proda. Srbija bi pritom morala samo osigurati zemljište.
- Mi ćemo dati čistu zemlju, a oni će uneti finansijska sredstva nužna da bi se tih 1,8 miiona kvadrata prostora sagradilo - uverava javnost gradonačelnik Siniša Mali, ističući kako je svima u interesu da se uklone straćare, zarđali vagoni i olupine brodova, te da centar Beograda dobije novo lice kakvo zaslužuje.
(Telegraf.rs / Izvor: Jutarnji.hr)