OTKRIVAMO: Ovo su "kaznene linije" za vozače gradskog prevoza u Beogradu! (FOTO)

Građani veruju da su to linije broj 95 i 88, koje imaju zaista dugu i nezgodnu trasu, sa mnogo zaustavljanja

Gradski prevoz u Beogradu poslednjih dana je u centru pažnje zbog niza neprijatnih događaja. Komunalna policija hapsi putnike bez karte, građani protestuju protiv Bus plusa, a vozači si sve češće na meti raznih fizičkih napada.

Sve strane trpe na neki način. Međutim, ono o čemu se dosta govori među ljudima jeste postojanje takozvanih "kaznenih linija", odnosno linija koje vozači dobijaju da voze po kazni.

Građani veruju da su to linije broj 95 i 88, koje imaju zaista dugu i nezgodnu trasu, sa mnogo zaustavljanja.

- Ranije su vozači kažnjavani tako što su slati da voze na primer do Resnika, Grocke i nekih udaljenih mesta. Sada im uvaljuju destinacije koje bukvalno prolaze kroz ceo grad i koje često upadaju u gužvu - priča nam Miloš J. sa Novog Beograda i nastavlja:

- Meni od Bloka 70 do centra grada treba od 40 minuta do sat vremena kada uđem u 95. Gužva je non-stop, putnici nagrću unutra, a i ima dosta kontrole. Da sam ja vozač, nikako ne bih voleo da me neko stavi da vozim baš ovaj autobus.

Tako, devedeset petica ide kroz Novi Beograd, tačnije od bloka 45, prolazi kroz centar grada - Zeleni venac i Terazijski tunel, pa preko Zrenjanisnkog puta i Pančevačkog mosta stiže do odredišta BORČA 3.

Morate priznati da ovo nije ni malo jednostavan put, pa nije ni čudo što se baš za ovu liniju veruje da je "kaznena".

Osamdeset osmica nije ni malo jednostavnija.

Kreće iz Zemuna, a završava na Novom Železniku i obrnuto. Pritom obilazi veliki deo Novog Beograda, pa tako nakon toga Sajam i Adu Ciganliju, preko Julinog brda i Belih voda, pa do krajnje destinacije.

Zvuči komplikovano i teško, samo zapamtiti trasu, a onda tome dodajte stajališta, nervozu putnika i vozača, kao i ogromne gužve, pogotovo kada padne kiša ili sneg.

Dužina relacije koju oba autobusa prelaze je jako slična, oko 22 kilometra.

Linija 88 dnevno u jednom pravcu pređe 22.482 metra a zaustavlja se na 35 stajališta. Devedeset petica prelazi nešto manju relaciju, koja iznosi 22. 109 metara i staje čak 41 put.

Kako bismo saznali da li vozači zaista bivaju kažnjeni na ovakav način, kontaktirali smo "GSP Beograd" i pitali ih šta su kaznene linije, koliko ih je u prestonici i zašto ih vozači dobijaju.

Međutim, oni su nam odgovorili da tako nešto ne postoji i da same linije ne mogu kategorizovati kao tešte i lake.

Linije JGP se nikako ne mogu kategorizovati u "lake" ili "teške", "kaznene", "nagradne", "važne", "nebitne", jer ne postoje kriterijumi na osnovu kojih bi se kategorizovale, a znamo da se to nikako ne može činiti na osnovu subjektivnih stavova pojedinaca, bilo da su putnici ili vozači.

Svaki vozač, na svakoj liniji mora da se ponaša i proces vožnje obavlja na isti način, a u skladu sa zakonskim okvirima i propisanim normam preduzeća. To je radna obaveza vozača, koja je precizno definisana ugovorom o radu i pravilnicima - rekli su iz GSP-a i dodali:

- Ukoliko vozač nije zadovoljan linijom na kojoj radi uvek može da se obrati šefu rasporeda i saobraćaja u pogonu kako bi se našlo kompromisno rešenej. Morate da priznate da udovoljiti svim vazačima pojedinačno nije moguće, jer ih ima skoro 3.000 u GSP-u, a rad treba organizovati u tri smene na 148 linija. U najvećem broju slučajeva 80%, vozačima se izlazi u susret, ali udovoljiti svima nije moguće niti realno.

Iako zvanično ne postoje, mnogo ljudi veruje u linije koje se dobijaju po kazni, iz različitih razloga.

(D. Č.)