Sve što treba da znate o novim pravilima u gradskom prevozu

Na svakih uplaćenih 900 dinara građani će ubuduće dobijati gratis 100 dinara kredita, a sada je moguće da se sa jednom kartom od 89 dinara promeni i do pet prevoza

Posle pisma koje je premijer Aleksandar Vučić uputio gradonačelniku Siniši Malom uspeli smo da zajedno sa republičkom vladom pronađemo zajedničko rešenje koje omogućava da GSP opstane, a da se penzionerima i svim drugim kategorijama ne povećaju cene karata, rekao je Goran Vesić, gradski menadžer, gostujući u emisiji "Beogradska hronika" na Radio-televiziji Srbije.

Gradski menadžer je podsetio da je situacija koju je u prevozu zatekla nova gradska vlast bila veoma teška.

- Gradski prevoz je godinama urušavan, od 2009. do 2012. godine nije kupljen nijedan autobus, a taj sistem zahteva da svake godine bude unapređen u određenom broju.

 

Onda je kupljen veliki broj "Solarisovih" autobusa, gde je nabavljeno mnogo više zglobnih nego solo autobusa, što povećava troškove, dovodi do situacije da u špicu imate poluprazne autobuse na nekim linijama i tako nemate rentabilan prevoz.

Mi ćemo se potruditi da ove godine, zajedno sa republičkom vladom, dođemo u situaciju da kupimo "Ikarbusove" autobuse jer želimo da pomognemo domaću proizvodnju, a sa druge strane unećemo neke novine, poput električnih autobusa, pokušaćemo da uvedemo besplatan "wi fi" u određene autobuse i trudićemo se da povećanom naplatom, obezbedimo građanima bolji prevoz – kazao je Vesić.

Osim kontrolora u gradskom prevozu i sadašnjih patrola Komunalne policije, Vesić je najavio da će se izmenom Zakona o komunalnoj policiji uvećati sastav ove gradske službe za oko 800 ljudi.

– Od tog broja, oko 150 do 200 njih biće povezani sa gradskim prevozom, kao što je to na primer u Londonu, i pripadaće saobraćajnom odeljenju u okviru ove gradske službe. To će povećati sposobnost grada da obavlja kontrolu plaćanja karata i zato je važno podsetiti građane da je u interesu svih da se gradski prevoz plaća – kazao je Goran Vesić.

On je podsetio da su uvedene vremenske karte koje koštaju 89 dinara i traju 90 minuta, čija aktivacija počinje od trenutka validiranja u autobusu. Na trafici je moguće kupiti karte u trajanju od jedan, tri i pet dana, koje su namenjene turistima i drugima koji imaju potrebu za takvim vremenskim trajanjem i one važe od trenutka kupovina na trafici.

– Ove karte su u interesu građana jer je do sada postojala karta za jednu vožnju od 73 dinara, a naše analize pokazuju da građani promene dva ili više prevoza u tom vremenskom periodu, a sada je moguće da se sa jednom kartom od 89 dinara promeni i do pet prevoza i tako racionalnije potroši novac. Uvodimo i godišnju kartu koja važi za sve kategorije u javnom prevozu, kojom je omogućeno korisnicima da plate vožnju 11 meseci a da se voze 12 meseci.

Ona se plaća unapred i na ovaj način omugaćavamo jeftiniju vožnju gradskim prevozom. Kod dopuna "bus plus" kartica uveli smo i novinu da se na svakih uplaćenih 900 dinara dobije 100 dinara gratis, čime se dobija popust veći od 10 odsto – kazao je Goran Vesić.

(Telegraf.rs)