PAKAO ZA ŠVERCERE: Evo kakve promene se spremaju u gradskom prevozu!
Cilj novog tarifnog sistema je, naglasio je Goran Vesić, da se građanima omogući da jeftinije plaćaju karte, ali i i da, za svoj novac, više koriste prevoz, a kako veruje, većina će biti zadovoljna predloženim merama
Gradski menadžer Goran Vesić izjavio je danas da će, nakon uvođenja novog tarifnog sistema, što se očekuje do kraja godine, većina građana plaćati jeftinije karte za prevoz, a istovremeno će se destimulativno delovati na "švercere".
Vesić je u izjavi Tanjugu rekao i da će biti uveden neki vid nagrada za putnike koji redovno plaćaju prevoz, a najavio je i uvođenje, ali i ukidanje, pojedinih vrsta karata. Međutim, Vesić nije mogao da govoti o detaljima koliko će koja karta koštati, jer se još uvek rade analize, ali je podvukao da je "izvesno da će za većinu kategorija prevoz biti jeftiniji".
- Koliko će biti to smanjenje, građani će saznati narednih dana... Kao što insistiramo da se plaća prevoz, tako pokušavamo da raznim podsticajnim merama kao što je smanjenje cene, građanima omogućimo da plaćaju prevoz - rekao je on.
Nadležni, kako je dodao, vode računa i da prevoz ne bude skuplji kada se poredi sa glavnim gradovima u okruženju, a neće koštati više ni u odnosu na gradove u Srbiji, kao što su Niš, Novi Sad, Subotica...
Upitan da li će biti povećanja cene prevoza za neke kategorije stanovništva, Vesić je rekao da to još uvek nije odlučeno, ali da nadležni pokušavaju da nađu meru kako bi novi tarifni sistem bio u interesu i većine građana i javnog prevoza. Govoreći o novom tarifnom sistemu, Vesić je rekao da će se sa njim izaći u javnost do kraja godine, a on će biti posledica "ozbiljnih analiza" koje su radjene tokom cele godine.
Cilj novog tarifnog sistema je, naglasio je Vesić, da se građanima omogući da jeftinije plaćaju karte, ali i i da, za svoj novac, više koriste prevoz, a kako veruje, većina će biti zadovoljna predloženim merama.
Osim toga, dodao je, uvode se određene nagrade za građane koji redovno plaćaju prevoz, a putnike očekuju i nove vrste karata, dok će neke druge biti ukinute. Vesić je takođe rekao da je sadašnji sistem neodrživ jer tek oko 200.000 ljudi plaća prevoz, a koristi ga oko 800.000 (oni koji besplatno koriste prevoz po različitim osnovama ulaze u tu cifru od 800.000).
- Oni koji sada besplatno koriste prevoz kao što su osnovci - njihove povlastice će ostati i tu se nijednog časa nije razmišljalo o promenama, ali jasno je da svi moraju, makar i manje plaćali, da plaćaju da bi prevoz mogao da funkcioniše - podvukao je Vesić.
Kada je reč o "švercerima" u gradskom prevozu, Vesić je rekao da će novi tarifni sistem biti "vrlo destimulativan" za njih. Od pokretanja akcije kojom se građani pozivaju da plaćaju javni prevoz, rekao je Vesić, naplata se povećala za oko 30 odsto u odnosu na period kada je počela, ali, kako ističe, to nije dovoljno.
Prema njegovim rečima, sledeće godine će biti povećan broj komunalnih policajaca, a stotinak njih moglo bi da bude isključivo u javnom prevozu. Komunalni policajci će, naveo je Vesić, imati šira ovlašćenja i moći da privode i legitimišu za poslove iz svoje nadležnosti.
- Očekujemo da će sledeća godine biti prekretnica za gradski prevoz i da će on prvi put početi da funkcioniše na zdravim osnovama što nije bio slučaj, ne samo poslednjih godina, nego u poslednjih, možda, i desetak godina - zaključio je Vesić.
(Telegraf.rs/Tanjug)