U BG stiže taksi revolucija koja je razbesnela srpske taksiste. Pogledajte zbog čega (FOTO)
Pošto aplikacija "Uber" registruje sve slobodne vozače, a ne samo registrovane taksiste, mušteriju potencijalno vrlo lako može da opelješi divlji taksista. Kome odgovaraju vozači koji nisu prijavljeni, pitaju se u taksi udruženjima, svesni da će s ovom aplikacijom manje zarađivati
Aplikacija američke kompanije "Uber" omogućava korisnicima taksi usluga da lako i brzo dođu do najbližeg slobodnog vozača. Ova aplikacija se već primenjuje u Bugarskoj, a kruže priče da će biti uvedena kod nas.
Ono što, međutim, predstavlja potencijalno veliki problem za taksiste jeste opasnost od masovne pojave nelegalnih taksista. Alternativa je aplikacija "Taxi.eu", koja bi mušteriju povezala s najbližim legalnim taksistom.
S obzirom na to da aplikacija "Uber" registruje sve slobodne vozače, a ne samo registrovane taksiste, mušteriju potencijalno vrlo lako može da opelješi divlji taksista.
Uvođenje ove aplikacije dovelo bi do potpunog raspada sistema, tvrdi Milan Bojić iz Beogradskog taksija.
- Uz pomoć ove aplikacije svako bi onda mogao da pruža usluge taksija, a zašto su onda vlasti jurile divlje taksiste i zabranjivale im rad? Kome odgovaraju vozači koji nisu prijavljeni? - pita se Bojić.
Svaki korisnik s android telefonom može istovremeno da bude i korisnik i davalac usluge, bez obzira na to da li ima taksi dozvolu.
Pomoću ove aplikacije korisnik saznaje gde se nalazi najbliže vozilo koje je spremno da preveze osobu od jedne do druge lokacije, nezavisno od toga da li je u pitanju taksista ili obični građanin.
- Otvara se veliki prostor za malverzacije. Mora postojati zaštita taksista i korisnika, a prema aplikaciji "Uber", oko 30 odsto od ukupne zarade treba da ide vlasniku aplikacije. Zašto bi neki taksista plaćao još i za aplikaciju, kad već plaćaju svom udruženju članarinu? Mi smo imali sistem GPS nadzora do 2010. koji treba ponovo da zaživi, gde je jasno evidentirano svako vozilo, lokacija u kojoj je klijent ušao i izašao, kao i dužina puta. Smatramo da je to bolje rešenje za zaštitu naših mušterija i taksista - kaže Bojić.
Alternativa je aplikacija "Taxi.eu", koja postoji u 11 evropskih zemalja, pomoću koje biste mogli da saznate gde je prvo slobodno registrovano taksi vozilo, kao i koja je najkraća ruta i dužina putovanja. Međutim, Bojić smatra da je i ova aplikacija nesigurna.
- Stvar je u samom sistemu. Ko nadzire ovu aplikaciju, ko je njen vlasnik, ko sve ima uvid u sistem? Kako možemo da znamo da će aplikaciju koristiti samo legalni taksisti? Ova aplikacija jeste bolja, ali treba ispitati ko je kontroliše - dodaje Bojić i navodi da bi odluku o uvođenju neke od ovih aplikacija donela taksi udruženja.
(J. R.)