SVETSKI A NAŠ: Ovo je Beograđanin koji je šef u evropskoj centrali Gugla!
Pročitajte šta ima da poruči Lazar Džamić koji kao digitalni strateg radi u Londonu, a sredinom maja prelazi na mesto šefa za planiranje brenda Gugl
Lazar Džamić, preselio se u London naoružan teorijskim znanjem iz oblasti digitalnog marketinga, a zatim više godina to znanje primenjivao u praksi, sa važnim klijentima i u različitim agencijama, početkom godine dobio je poziv koji se ne odbija - da pređe u Gugl.
On će sredinom maja početi da radi kao šef za planiranje brenda u evropskoj centrali ove kompanije.
- Njima treba neko ko govori jezik marketinga. Gugl ima više od 100 proizvoda, tačnije platformi, u svom sistemu, i svaka od njih može da se koristi za različite stvari. On hoće da omogući i agencijama i klijentima da bolje urade to što žele kroz njegov eko-sistem, ne samo kroz pretraživanje. Jutjub je u suštini platforma za brendiranje, samo što klijenti još ne razmišljaju na taj način i treba im neko ko će da im pomogne – rekao je Džamić za "Politiku" prilikom nedavne posete Beogradu.
Dok je radio kao šef planiranja u velikoj agenciji Kitket nor didžitas klijenti su mu bili Gep, Glenfidik, Vejtrouz, a ima i višegodišnje iskustvo u promovisanju turizma u Velsu.
- Vejtrouz je imao oglase bazirane na informaciji. Recimo, prikazivali su farmera od kog nabavljaju pečurke. U digitalnoj eri to nije dovoljno, jer priča može da se nadogradi receptima za te pečurke i takmičenjem na Fejsbuku ko će da napravi najbolje jelo. Zatim, na Jutjubu, gde mnogo ljudi svakodnevno traži recepte, spakovali smo sav video-sadržaj u jedan brendirani kanal, ali na način relevantan potrošačima: jednu listu za one koji kuvaju samo vikendom, drugu za samce i slično - objasnio je Džamić.
Jedan od aktuelnih trendova u svetu oglašavanja su jača kreativna rešenja sa emotivnom porukom, dok je drugi automatska kupovina oglasa. Algoritmom oglašivač „gađa” ciljnu grupu više puta tako što prati njeno ponašanje na internetu i ispituje na koju kreativnu poruku će da reaguje.
Džamić smatra da digitalni prostor treba tretirati kao mnogo više od kanala oglašavanja, jer postoji ogroman potencijal za transformaciju poslovanja.
- Postoji ogromna šansa za brendove da deo svojih usluga prenesu onlajn kako bi oslobodili svoje resurse, na primer da ljudi više ne moraju da zivkaju i čekaju u redovima da bi nešto završili. Ne mislim samo na brendove nego i na državu. Mnogo toga može da se obavi onlajn. Tehnologija je tu da nam život učini lakšim, a poslovanje jednostavnijim i efikasnijim - poručuje Džamić.
(Telegraf.rs)