CRNE BROJKE: Ovo su ulice u kojima se najviše gine u Beogradu! (FOTO)

Mnogo naših sugrađana rizikuje i prelazi ulicu na crveno ili još češće, van pešačkog prelaza. Telegraf vam otkriva koje su ulice u Beogradu najopasnije i gde se najviše strada

Nestrpljenje ili kašnjenje najčešći su motivi kad neko odluči da ulicu pređe "na divljaka". Mnogo naših sugrađana rizikuje i prelazi ulicu na crveno, ili još češće, van pešačkog prelaza.

Po novom zakonu o bezbednosti u saobraćaju, kazne za ove prestupe idu i do 30 hiljada dinara.

- Pešaci smeju da prelaze kolovoz samo preko obeleženog pešačkog prelaza ili na udaljenosti većoj od 100 metara od najbliže "zebre". U suprotnom, biće kažnjeni sa 5.000, a ako vode dete sa čak 6.000 do 20.000 dinara - objašnjava Damir Okanović, direktor Srpskog komiteta za bezbednost saobraćaja.

On dodaje da na pešačkom prelazu prvenstvo prolaza ima pešak, a van prelaza prvenstvo ima vozilo.

Međutim, kako ni kazne ne sprečavaju naše sugrađane od prelaska ulica na ovaj način, moramo se osvrnuti na faktore opasnosti.

- Po poslednjem istraživanju bezbednosti saobraćaja iz 2004. godine, određeno je nekoliko lokacija u gradu koje su veoma opasne. Na ovim lokacijama je zabeleženo najviše udesa, poginulih i teško povređenih pešaka, pa smo tako odredili ove lokacije kao veoma rizične - kaže Okanović.

Ovo su najopasnije lokacije u gradu:

- Kolarčeva ulica, deonica od Trga Republike do Studentskog Trga

- Zeleni venac

- Trga Nikole Pašića

- Ulica Džordža Vašingtona, deonica kod Bajlonijeve pijace

- Bulevar Kralja Aleksandra, deonica između ulice Kneza Miloša i Ruzveltove

U ovim ulicama je bilo najviše saobraćajnih nesreća u kojima su "deblji kraj" izvlačili pešaci. Ovo je statistika koja prikazuje koliko je bilo poginulih, teže i lakše povređenih pešaka u poslednjih 5 godina:

 

Primenom određenih mera, na nekim od ovih deonica je, u mnogome, smanjen rizik. Posebnu pašnju smo obratili na pešačke prelaze na Trgu Nikole Pašića, na kojima su se desile mnoge nesreće. Na ovim prelazima smo izgradili posebnu platformu i postavili smo semafor kako bismo smanjili opasnost po nepažljive pešake - dodaje Okanović i naglašava da su opreznost i pažnja pešaka veoma važni faktori u preventivi saobraćajnih nesreća.

Interesantan podatak je da se najveći broj nesreća dešava na onim deonicama gde ima nekoliko saobraćajnih traka za kretanje u jednom smeru, kao i na onim na kojima se po pravilu razvijaju veće brzine. To su ulice koje svojim fizičkim karakteristikama, odnosno svojim izgledom stvaraju iluziju vozačima da je bezbedno upravljati vozilom u većoj brzini, dok za pešake predstavljaju prestupnički izazov.

Reč je o ovim putevima:

- Jurija Gagarina

- Zrenjaninski put

- Ustanička ulica

- Omladinskih brigada

Podsećamo vas na činjenicu da su svi učesnici saobraćaja u obavezi da vode računa o sebi ali i o drugima. Kada sledeći put budete neobzirno prelazili ulicu, razmislite kakve posledice možete pretrpeti.

(M. Pavić)