Korona virus i ljubav: Dramatične promene u dejtingu, tvrdi gazda Tindera
Eli Sajdmen priča o uticaju koji je izvršio korona virus i kako će na to reagovati njegova aplikacija.
Korona virus je izvršio „dramatičan" uticaj na to kako ljudi koriste dejting aplikaciju Tinder, rekao je njen šef za BBC Njuz, mada bi promene mogle da odgovaraju planovima koje je on već imao za ovu platformu.
Izbijanje epidemije korona virusa i uslovi izolacije bili su dvosekli mač za onlajn platforme za dejting kao što je Tinder, prema rečima njenog generalnog direktora Elija Sajdmena.
S jedne strane, angažovanje korisnika je u porastu, što je trend koji su prijavile i druge dejting aplikacije.
- I krave mogu da nađu srodnu dušu
- Ako ne izbriše fotografije unučadi s Fejsbuka - plaća 50 evra dnevno
- Kako izolacija zbog korona virusa menja naše životne navike
Korisnici Tindera načinili su 3 milijarde „svajpova" širom sveta u nedelju 29. marta, što je najviše što je ova aplikacija ikad zabeležila u jednom danu. U Velikoj Britaniji, dnevni razgovori su porasli za 12 odsto između sredine februara i kraja marta.
Došlo je do „dramatične promene" u metrici ponašanja, koja je inače bila stabilna, kaže Sajdmen.
Međutim, ekonomske posledice izolacije znače da ljudi imaju manje novca za trošenje.
To i nije tako dobra vest za Tinder, koji je besplatan, ali se oslanja na zaradu od pretplata za premijum naloge.
„Teško je saznati prave cifre nezaposlenosti u Americi", kaže Sajdmen. „Veoma sam zabrinut zbog onoga što se dešava na ekonomskom planu u našem društvu i zbog uticaja koji će to imati na mnoge naše članove."
Tinder je preuzet više od 340 miliona puta otkako je pokrenut 2012. godine. Ali velika većina njegovih prihoda potiče od samo 6 miliona pretplatnika koji plaćaju „zlatnu" uslugu. Stopa kojom je ova aplikacija sticala te dragocene korisnike, koji plaćaju, opala je od uvođenja izolacije.
Podaci kompanije ukazuju na to da su novi pristupi premijum članstvu počeli da skaču tamo gde su mere izolacije počele da popuštaju, kaže Sajdmen.
„Bukvalno možete da pratite kako se situacija vraća od države do države u SAD, kako stvari počinju da popuštaju, a vrhunac krize da prolazi."
Druge platforme koje nude besplatno učlanjivanje primetile su nešto slično tokom izolacije.
„Primetili smo skok u aktivnostima", kaže Čarli Lester, dejting ekspert za platformu Iner serkl.
„Uparivanja su skočila za 15 odsto, a broj poslatih poruka je skočio za 10 odsto, ali smo primetili i manju spremnost na plaćanje."
Sajdmen kaže da će možda morati da se sačekaju čak dva ili tri finansijska kvartala da bi se sagledao potpuni ekonomski uticaj koji je sve ovo imalo na Tinder, kako razmere globalne krize budu počele da postaju sve jasnije.
Drugi problem je da će vremenom postati očigledno i da li će popularnost virtuelnog dejtinga, preko video poziva, ostati, jednom kad fizički susreti sa nepoznatima postanu pristupačniji.
Platforme kao što su eHarmoni, OKKupid i Meč prijavile su velike skokove u video dejtovima.
Tinder planira da lansira vlastitu video dejting funkciju u junu, kaže Sajdmen.
Služba za video pozive funkcionisaće prema politici dvostruke potvrde, tako da će obe uparene strane morati da pristanu na poziv. Biće besplatni i imaće stalnu podršku tima moderatora.
Promene u dejtingu koje je sa sobom donela izolacija zbog korona virusa prosto je samo ubrzala generacijsku promenu koju je kompanija već počela da prati u svojim fokus grupama, kaže Sajdmen.
Osamnaestogodišnjaci koji se danas pridružuju aplikaciji, za razliku od njihovih prethodnika koji su to činili 2012. godine, odrasli su potpuno srasli sa društvenim mrežama i virtuelni svet doživljavaju kao nešto sasvim prirodno, objašnjava on.
Za ovu generaciju suština onlajn uparivanja nije samo u organizovanju susreta u stvarnom životu, ona je i u proživljavanju onlajn iskustva.
Iz ovog razloga kompanija je radila na tome da Tinder manje bude mesto za organizovanje „smuvavanja" oflajn, a više mesto gde će se ljudi družiti onlajn, kako bi upoznavali razne nove ljude.
On isprobava virtuelne prostore i događaje uživo na kojima ljudi mogu da se sretnu i upare na platformi, kao što su Noći svajpovanja i kvizovi.
Sajdmen sumira kredo novog mladog soja korisnika Tindera: „Vaš digitalni život je jednako važan kao i vaš društveni život u fizičkom svetu."
U svetu u kome se socijalno distanciranje nastavlja, ovaj kredo mogao bi u određenoj meri da bude prihvaćen i među starijim korisnicima.
Možete da pratite Dugala na Tviteru:@dougalshawbbc
Pratite nas na Fejsbuku i Tviteru. Ako imate predlog teme za nas, javite se na bbcnasrpskom@bbc.co.uk