BRANDopedia: Evo kako su brendovi dobili imena

Vreme u kome ime onoga što je kupljeno, znači više od imena samog kupca, dobilo je svojevrsno svedočanstvo u knjizi "BRANDopedia", Milana Miličića

Knjiga "BRANDopedia", Milana Miličića, opisuje kako je više od četiri stotine najvećih brendova dobilo imena. Iako je namenjena svima, prvenstveno se preporučuje srednjoškolcima i studentima.

Kako objašnjava Voja Žanetić, jedan od najpoznatijih srpskih stručnjaka iz oblasti marketinga, u viševekovnom periodu industrijske i tehnološke revolucije, hiperprodukcije i konzumerizma, ljudi su se veoma ozbiljno bacili na imenovanje kompanija, proizvoda ili usluga.

- Teško je setiti se ijedne veštine, koja je više značlla za opstanak ljudske vrste, od davanja imena. Razlikovati jedno od drugog do te mere da možeš da ga označiš kad je tu, a zamisliš u sebi ili objasniš drugima i kad nije tu, velika je stvar. Ovaj proces imenovanja dobio je i pomoćne procese podsećanja, da bi se to sve zajedno nazvalo takođe imenom – brendiranje. A i to ime za kompaniju, robu ili uslugu, odnosno ono što u nama nastane kada to ime vidimo ili čujemo, dobilo je svoj grupni naziv: Brend - kaže Žanetić.

Kako dodaje, neka imena zaslužila su da se od njih sastavi valjani katalog, odnosno svojevrsno svedočanstvo o vremenu u kome je ime onoga što si kupio u većini slučajeva značilo više od imena samog kupca.

Autor Milan Miličić, kulturi i istoriji Srbije je svojim trudom poklonio jedno vredno svedočanstvo o epohi brendova sa kraja dvadesetog i početka dvadeset prvog veka.

(Telegraf.rs)