LOCIRAN: Da li je ovo Malezijski avion u džunglama Tajlanda? (FOTO)
Uprkos savremenim tehnologijama, i dalje nema ni jedne pouzdane informacije šta se desilo sa misteriozno nestalim malezijskim avionom. Istražitelji tvrde da je avion išao u pravcu juga, a tajlandsko vazduhoplovstvo je tek skoro objavilo da je uočilo "nepoznatu letelicu" u noći kada se letu MH370 gubi svaki trag
Istražitelji koji vode istragu o nestalom malezijskom avionu sa 239 putnika i članova posade smatraju da je avion najverovatnije leteo prema južnom delu Indijskog okeana, izjavio je danas za Rojters izvor blizak istrazi.
- Radna pretpostavka je da je leteo južno, štaviše da je leteo u pravcu krajnjeg juga tog koridora - dodao je izvor misleći na oblast od zapadne Indonezije do Indijskog okeana zapadno od Australije u kojoj se vrši potraga.
Malezijski avion sa 239 putnika i članova posade nestao je sa civilnog radara 8. marta ubrzo nakon poletanja iz Kuala Lumpura za Peking i od tada mu se gubi svaki trag.
Tajlandsko vazuhoplovstvo je, u međuvremenu, objavilo da je tajlandski radar uočio "nepoznatu letelicu" nekoliko minuta nakon što je nestali avion poslednji put poslao signal o lokaciji, ali zvaničnici nisu ranije objavili ovu informaciju zato što avion nije smatran pretnjom. Ova informacija se pojavila u ponedeljak nakon zahtev malazijske vlade, izjavio je maršal vazduhoplovstva Monton Suhokorn.
- Šest minuta posle nestanka boinga 777, u 12:28 po tajlandskom vremenu (1:28 po malezijskom), u Južnom kineskom moru uočena je nepoznata letelica koja se kretala u pravcu jugozapada prema Kuala Lumpuru i Malajskom prolazu - rekao je on za AFP.
Vreme se podudara sa poslednjim signalom primljenim sa nestalog aviona u 1:21 po malajskom vremenu koji je sadržao informaciju o visini i lokaciji aviona. Iako je ovaj signal bio slab, tajlanski radar je kasnije ponovo primio signal o avionu koji skreće na sever i nestaje iznad Andamanskog mora, dodao je Monton.
- Nije potvrđeno da se radi o MH370 - kazao je on, ne navodeći vreme kasnijih signala.
Tajlandsko vazduhoplovstvo nije ranije proverilo podatke sa radara zato što avion nije bio u "tajlandskom vazdušnom prostoru i nije bio pretnja za Tajland", istakao je portparol, demantujući da je Tajland "krio taj podatak". Potraga za nestalim avionom prvo je počela u Tajlandskom zalivu i Južnom kineskom moru gde je nekoliko zemalja poslalo brodove, helikoptere i avione da pretraže more.
Istraga o sudbini nestalog boinga 777 fokusirana je na podacima sa satelita i radara koji ukazuju da je avion verovatno namerno skrenut sa kursa za Peking i da je to, po svemu sudeći, uradio neko stručan u kokpitu, navodi AFP.
Međutim to što Malezija stalno objavljuje često protivrečne informacije izazvalo je gnev porodica ljudi koji su se nalazili u avionu i osudu kineskih vlasti, budući da su dve trećine putnika bili Kinezi.
U potragu, koja obuhvata veliki luk kopna i mora sada je uključeno 26 zemalja. Nestanak aviona zbunjuje i istražitelje i stručnjake za avijaciju. On je nestao sa civlnog radara kod istočne obale Maleziije manje od sat vremena posle poletanja.
Malezijske vlasti veruju da je neko isključio komunikacione sisteme i naglo okrenuo u pravcu zapada nakon što je avion preleteo severoistočnu obalu i dok je leteo iznad Tajlandskog zaliva.
Zbog toga je istraga fokusirana na posadu. Malezijska policija pretražuje podatke o pilotu i kopilotu, letu i osoblju na zemlji u pokušaju da otkrije motiv istrage koja se sada vodi kao kriminalna istraga. Poslednje reči iz kokpita, izgovorene su dok je avion napuštao vazdušni prostor Malezije i prelazio u nadležnost kontrole leta u Vijetnamu.
Prema navodima malezijskih seljaka, nestali avion su videli na severo-istoku zemlje u vreme kada se misli da se letelica okrenula u suprotnom pravcu od svoje rute. Najmanje devet ljudi - ribari, farmeri i seljaci - prijavilo je da su videli svetlost na nebu, a neki su rekli da su čuli glasne zvuke motora.
Slično njima, stanovnici malešnog ostrva na Maldivima kažu da su videli avion oznake "Malezije Erlajnza" u jutarnjim satima 8. marta.
- Nikad nisam video da avion leti toliko nisko iznad našeg ostrva. Viđali smo hidroavione, ali sam siguran da ovaj nije bio taj tip - rekao je jedan meštanin ostrva.
Ovi navodi se podudaraju sa prethodnim zaključcima istrage, da je letelica letela nisko i izbegla radare nakon što je napravila oštar zaokret u suprotnom pravcu. Istražitelji su rekli malezijskim novinarima da je Boing 777 leteo na niskoj visini, da bi izbegao radar i iskoristi okolni teren kao barijeru.
Ova vrsta letenja se smatra opasnim i rizičnim, jer se tada stvara ogroman pristisak na ram aviona. S obzirom da je bila noć i da je možda leteo nisko, bez pomoći radara je mogao lako da padne u drveće i planine.
(Telegraf.rs / Izvor:Tanjug/dailymail.co.uk)