MISTERIOZNE TEORIJE ZAVERE: Šta se stvarno desilo sa malezijskim avionom? (FOTO)
Spasilačke ekipe još uvek nisu uspele da pronađu avion, uprkos opsežnoj potrazi. Navodi su različiti, ali većina stručnjaka smatra da su najverovatnija tri scenarija - eksplozija, otmica ili nesreća usled kvara
Potraga za nestalim malezijskim Boingom sa 239 putnika i članova posade i dalje traje. Iako se mislilo da su "nepoznati žuti objekti" kod obale Vijetnama u stvari delovi aviona, informacija je ubrzo opovrgnuto, a potraga je nastavljena. Ipak još uvek nije poznato šta se desilo sa misteriozno nestalim avionom i putnicima u njemu, kojima telefoni i dalje zvone.
Uprkos potrazi u kojoj učestvuju 34 aviona, 40 brodova i posada iz deset zemalja i dalje nema ni traga aviona Malezija Erlajnsa.
- Nažalost dame i gospodo još uvek nismo uspeli da nađemo ni letelicu, niti bilo koji njen deo - rekao je Azharudin Abdul Rahman generalni direktor malezijske avijacije.
Rahman je opovrgao navode medija da su pronađena vrata aviona.
- Taj izveštaj vijetnamske vlasti nisu zvanično potvrdile - istakao je on i dodao da nisu tačni ni navodi da je pronađen rep aviona.
Jedini pravi trag koji imaju istražitelji jeste taj da je signal aviona detektovan 80 kilometara od ostrva To Ču.
- Moramo naći letelicu - rekao je Rahman i naveo da su uzorci goriva nađenog u okeanu poslati na ispitivanje kao i da je utvrđeno da ne potiču sa leta MH370.
ITALIJANI I AUSTRIJCI SA "AZIJATSKIM CRTAMA LICA"
Malezijski ministar unutrašnjih poslova Zahid Hamidi izjavio je da su dvojica putnika koji su se sa ukradenim pasošima ukrcali na let "Malezija erlajnsa", koji je pre dva dana netragom nestao sa radara, imali "azijatske crte lica".
- I dalje mi nije jasno kako carinicima nije bilo nimalo neobično da vide Italijana i Austrijanca, ali sa azijatskim crtama lica - izjavio je sinoć Hamidi.
Malezijski ministar saobraćaja je juče rekao da vlada te zemlje razmatra mogućnost terorističkog napada i da su stupili u kontakt sa obaveštajnim agencijama drugih zemalja, uključujući američki FBI.
- Iako je prerano spekulisati da postoji veza između ukradenih pasoša i nestalog aviona, zabrinjava činjenica da je svaki putnik mogao da se ukrca u avion sa lažnim pasošom - rekao je generalni sekretar Interpola Ronald Nobl.
Stručnjaci navode da su najopasniji delovi leta poletanje i sletanje, a da su retki incidenti u toku leta. Oni su mišljenja da šta god da se dogodilo u toku leta, desilo se brzo jer pilot nije imao vremena da reaguje.
PILOT NIJE IMAO VREMENA DA REAGUJE
Istražiteljima mogu biti potrebni meseci, ako ne i godine da bi utvrdili šta se dogodilo sa Boingom 777 koji je leteo od Kuala Lumpura ka Pekingu.
- U ovom ranom stadijumu, fokusirani smo na činjenice koje ne znamo - rekao je Tod Kertis bivši inženjer specijalizovan za Boinge, sadašnji direktor Airsafe fondacije.
Da je postojao mali kvar, pa čak i onaj ozbiljniji, kao što je potpuni prestanak rada motora, pilot bi imao dovoljno vremena da radiom pozove pomoć. Činjenica da poziv nikad nije usledio ukazuje na to da se nešto desilo iznenada i da nije bilo vremena ni za kakvu reakciju.
Sve ovo ukazuje da je došlo do nečega što je izazvalo brz sunovrat. Takođe spekuliše se i da se radi o terorizmu, ali nije isključena mogućnost da je pilot namerno srušio letelicu.
- Postoje samo dva scenarija: avion se srušio zbog kvara na letelici ili je u pitanju terorizam - smatra Skot Hamilton direktor kompanije Lihan co.
OSTACI AVIONA OTRKIĆE ČINJENICE
Rano je da bilo kakvu konačnu procenu situacije, potrebno je nastaviti potragu i ispitati sve okolnosti.
Ostaci aviona mogli bi da budu prvi pokazatelji onoga što se zapravo dogodilo sa avionom. Ako budu pronađeni veliki delovi, rasuti desetinama kilometara to će ukazati da se letelica raspala na velikoj visini, verovatno zbog bombe ili druge eksplozivne naprave, s druge strane ukoliko se avion raspao u manje delove, to će ukazati da se srušio u more i raspao od siline udara.
- Znamo da je avion dole, osim toga ne znamo ništa - rekao je kapetan Džon Koks koji je proveo svoju karijeru kao pilot, a sada je direktor Vazduhoplovne bezbednosti.
Pilot, koji je upravljao letelicom, Zahari Ahmad Šaš (53) u malezijskoj kompaniji je od 1981. godine i iza sebe ima 18.000 sati leta, dok je njegov kopilot Farik Abdul Hamir (27) počeo da leti 2007 i od tad je "prikupio" 2763 sati leta.
BOING 777 NAJSIGURNIJI U ISTORIJI
Iako je moguće da je avion otet, ovoj opciji stručnjaci daju najmanje šanse, jer bi u tom slučaju teroristi već prizemljili avion i tražili ispunjenje svojih zahteva. Ono što je moguće jeste da je letelica oteta kao 9. septembra kad su otmičari kidnapovali avion i slupali ga u Kule bliznakinje.
Okolnosti pod kojima je nestao let MH 370 možda nikad neće biti poznate. Ipak spasilačke ekipe se nadaju da će krhotine, olupina ili crna kutija biti pronađene i da će pomoću ovih dokaza biti moguće utvrditi šta se zaista dogodilo sa avionom koji je misteriozno nestao.
Boing 777 je jedan od najsigurnijih aviona u istoriji. Prvi put je prevezao putnike 1995. godine i nakon toga 18 godina se nije desila nijedna nesreća.
(Telegraf.rs / Izvor: mercurynews.com; cnn.com; news.com.au)