SADA JE DOBAR TRENUTAK: Ulažite u akcije kompanije Yahoo!
Brokerska kuća FXLider svim čitaocima Telegrafa poklanja 50 dolara za početak trgovanja na svetskoj berzi
Pri sve oštrijoj konkurenciji na tržištu novih tehnologija u internet industriji, Yahoo nastavlja da se bori. Nedavno je najavljeno ulaganje od 10 miliona dolara u istraživački projekat po imenu InMind koji bi trebalo da kreira i testira usluge nove generacije za mobilne telefone asistenskog tipa.
Nakon nekoliko godina provedenih u borbi, sa problemima tokom 2013. godine Yahoo se ipak okrenuo rastu, mada umerenom. Prema rečima Marise Majer, direktorke kompanije, očekivanja su optimistična. Kada se sve uzme u obzir ne iznenađuje da mnogi investitori smatraju da je upravo sada dobar momenat da počne da se ponovo ulaže u akcije ove kompanije.
UKOLIKO STE ZAINTERESOVANI UZMITE POKLON 50$ I KRENITE DA TRGUJETE NA BERZI!
Yahoo, američka internet korporacija globalno je poznata po svom web portalu, pretraživaču i propratnim uslugama među kojima je i Yahoo mail, Yahoo news, Yahoo finance i mnoge druge. U Americi Yahoo je jedan od najpopularnijih sajtova. Smatra se najuspešnijom startup kompanijom svih vremena po tržišnoj kapitalizaciji, prihodima, rastu i kulturnom uticaju. Oko 700 miliona ljudi poseti Yahoo sajtove svakog meseca na preko 30 jezika. Prema ’comScore’ u julu 2013. godine Yahoo je uspeo da po broju poseta nadmaši Google što je prvi put od maja 2011. godine.
Devedesetih godina prošlog veka Yahoo je ostvario značajan rast kao i u ostalom drugi web pretraživači.
- Cene akcija imale su fantastičan rast tokom “.com“ mehura kada su cene akcija mnogih inernet kompanija dostigle nerealno visoke vrednosti. Rekordno visoka cena od 108.17 dolara dostignuta je decembra 1999. godine. Međutim nakon pucanja mehura septembra 2001. godine nagli pad spustio je cenu na čak 3.98 dolara što je od tog perioda do danas ostala najniža cena – kaže Ana Mihajlović, analitičar kompanije FXLider.
Yahoo počinje da koristi Google za web pretrage 2000. godine i u naredne četiri godine razvija i sopstvene tehnologije pretraživanja koje počinje da koristi. Kao odgovor na Googlov Gmail, Yahoo počinje da nudi neograničen prostor za skladištenje emailova 2007 godine. 2008. godina je za ovu kompaniju bila prilično teška. Tokom ove godine Microsoft je ponudio $44.6 milijardi za njenu kupovinu. Ponuda je odbijena pod obraloženjem da je njena vrednost fundamentalno podcenjena i da prodaja pod ovim uslovima ne bi bila u interesu akcionara.
Problemi kompanije nastavljeni su 2012. godine mnogi dotadašnji rukovodioci naputili su kompaniju a u aprilu 2012. Yahoo je objavio da će ukinuti 2.000 radnih mesta ili 14% od dotadašnjih 14.100 radnih mesta. Ovim smanjenjem očekivala se ušteda od 375 miliona dolara na godišnjem nivou. Nakon ovog poteza došlo je do kompletne reorganizacij kompanije. Kadrovske promene su nastavljene i u julu 2012. a na mesto predsednika i izvšrnog direktora postavljena je Marisa Majer koja je do tada radila u Google-u. Ona je na ovim pozicijama i danas.
Usledili su bolji dani za kompaniju. U maju 2013. godine odbor je odobrio kupovinu blog sajta Tubmlr za 1.1 milijadu dolara. Usledilo je još nekoliko akvizicija i Yahoo je uhvatio korak sa novim trendovima u tehnološkoj industriji. Međutim, strah od mogućeg ponovnog usporavanja naveo je Marisu Majer da prošlog meseca otpusti Henrika de Kastra sa mesta COO-a (chief operating officer) samo 15 meseci nakon njegovog prelaska iz Google-a.
- Kompanija nastavlja da lansira nove proizvode i redizajnira svoje sajtove u cilju poboljšanja korisničkog iskustva. Rezultati poslednjeg kvartala 2013. godine bili su mešoviti. Zarada po akciji drastično je nadmašila prognoze Wall Sreet-a i dostigla 0,46 dolara po akciji nasuprot očekivanih 0,38 dolara, a kada su prihodi u pitanju došlo je do pada od 6% na 1,26 milijardi dolara – navodi Mihajlović.
(Telegraf.rs)