Srbi misle da su avanturisti, najčešće gledaju filmove i vise na Fejsu!
Vrednosti koje Srbi cene i neguju su porodica, poštenje i odgovornost. U slobodno vreme rado slušaju muziku. Kvalitet života im je lošiji nego pre tri godine, ali su optimistični po pitanju budućnosti
Građani Srbije sebe doživljavaju najviše kao avanturiste, realiste i idealiste, a vrednosti koje cene i neguju su porodica, poštenje i odgovornost. U slobodno vreme u Srbiji se najčešće gledaju filmovi, čita i sluša muzika.
Fejsbuk je i dalje vodeća društvena mreža, a mobilni, smartfon, televizija i internet su kanali komunikacije koje građani najradije koriste.
Sve ovo su rezultati istraživanja koje je realizovala Hypo Alpe Adria grupa u saradnji s kompanijom ATKearney u svim zemljama jugoistočne Evrope u kojima posluje.
Istraživanje ovog tipa i obima prvi put je realizovano na ovom prostoru, a njegov cilj je bio dobijanje podataka o - ponašanju građana Srbije, Crne Gore, Hrvatske, Bosne i Hercegovine i Slovenije, njihovim navikama i vrednostima koje poštuju.
Prema dobijenim rezultatima, nezaposlenost, ekonomska i finansijska situacija i dalje su najveći problemi s kojima se svakodnevno susreću građani Srbije. Kvalitet života lošiji je nego pre tri godine, ali su ispitanici optimistični u pogledu budućnosti.
Zbog krize na našim prostorima, građani su redukovali svoje mesečne budžete. Najveće troškove za Srbe predstavljaju prehrambeni i higijenski proizvodi, ali i troškovi vezani za kućne potrepštine i telefoniranje. Sve manje novca izdvaja se i za garderobu.
Međutim, ukoliko se krene u kupovinu, prilikom odlučivanja šta će se kupiti, cena i kvalitet su glavni faktori koji utiču na odabir proizvoda i usluga, dok se brend smatra najmanje bitnim.
Pri odabiru banke u Srbiji građani najviše vode računa o troškovima, ugledu i blizini banke, što potkrepljuje podatak da čak 91 odsto ispitanika komunicira sa svojom bankom isključivo preko njenih poslovnica. Najpopularniji bankarski proizvodi, pored tekućeg računa, jesu kreditne i debitne kartice, a većina ispitanika bi volela dodatno da poseduje i račun za štednju, životno osiguranje i internet bankarstvo.
Navike građana u drugim zemljama jugoistočne Evrope u kojima je sprovedeno istraživanje su slične kao i u Srbiji. Rezultati su pokazali da je najveća razlika kod Slovenaca koji su najmanje optimistični u pogledu budućnosti, dok građani Crne Gore nemaju takve brige, a građani Bosne i Hercegovine su najzadovoljniji svojom ekonomskom situacijom i profesionalnim životom.
(Telegraf.rs)