PAZITE SE LAJKOVANJA: Ova tužba bi mogla zauvek da promeni Fejsbuk!
Bodibilder Entoni DItiro iz Kolorada tuži popularnu društvenu mrežu tvrdeći da je u njegovo ime lajkovala stranicu "Ju-Es-Ej tudej" iako on nikad nije kliknuo na to dugme
Bodibilder Entoni Ditiro iz Kolorada tužio je Fejsbuk, a ukoliko dobije parnicu, ta kompanija će morati da napravi velike izmene u svojoj društvenoj mreži. On je podigao tužbu protiv Fejsbuka jer tvrdi da je lajkovao stranicu u njegovo ime i zahteva odštetu od 750 dolara.
Čelnici kompanije tvrde da je tužba neosnovana i najavljuju "energičnu borbu", ipak advokat Dušan Stojković upozorava da je zabrinutost korisnika sve veća i da bi Fejsbuk uskoro mogao da popusti pod pritiskom i preispita svoju politiku privatnosti.
- Smatram da ljudi treba da se pobune ako su im ugrožena prava. Niz slučajeva u kojima ljudi tuže Fejsbuk je sve veći. U prošlosti je bilo namirenja, što znači da trud nije uzaludan. Ako mislite da vam je pravo na privatnost povređeno, prvo možete da se obratite internoj službi društvene mreže, a zatim po potrebi i sudu - rekao je on.
Ditiro je navodno lajkovao američki dnevni list "Ju-Es-Ej tudej", iako zapravo nikad nije posetio njihovu Fejsbuk stranicu niti kliknuo na dugme "lajk".
On kaže da nije jedini kome se dogodio takav slučaj.
- Podnosiocu tužbe i drugim građanima koji su se našli u istoj situaciji narušena je reputacija. Oni su poniženi, osramoćeni i povređena su im osećanja - navodi se u tekstu tužbe.
Prema Ditirovim rečima, on nema ništa protiv lista, ali nije njihov strastveni čitalac, te svojevoljno nikad ne bi lajkovao njihovu stranicu. O "incidentu" su ga obavestili prijatelji.
Slučaj lajkovanja u ime korisnika izazvao je podjednaku zabrinutost kao i otkriće da Gugl čita našu elektronsku poštu kako bi kreirao individualne oglase zasnovane na onome što pišemo u privatnim porukama.
Lajkovi se u tehnološkom svetu smatraju toliko bitnim, da se kupuju i prodaju poput bilo koje druge robe. Na jednom domaćem sajtu možete kupiti 300 lajkova za 1.000 dinara, a oni se uglavnom koriste u nagradnim igrama gde pobeđuje takmičar koji sakupi najveći broj. U svetu je moguće plaćati lajkove bitkoinima.
(Telegraf.rs / Izvor: 24sata.sr)