PAZITE ŠTA KUPUJETE: Sokovi s voćem samo na slici, nije nužno da ga ima i u boci!
Novim pravilnikom o deklarisanju dozvoljeno je da svi proizvođači sokova i bezalkoholnih napitaka na ambalaži ističu primamljive slike voća, čak i kada je njegov udeo u proizvodu izuzetno nizak
Nov pravilnik o deklarisanju, označavanju i reklamiranju hrane uneo je dosta novina, ali i zabuna na tržištu. Sada će svi proizvođači sokova i bezalkoholnih napitaka imati mogućnosti da na ambalaži ističu primamljive slike voća, čak i kada je udeo voća u proizvodu izuzetno nizak.
Do sada su na ovaj način mogli da se reklamiraju samo voćni sokovi i nektari, najkvalitetniji u ovoj kategoriji proizvoda. Donošenje pravilnika, kažu nadležni, ima za cilj da pruži prave informacije potrošačima o sastavu, svojstvu i poreklu proizvoda.
Goran Papović iz Nacionalne službe potrošača kaže će potrošači sada "morati da se odreknu svoje stare navike i da misle da samo voćni sok, odnosno da ambalaža koja ima sliku voća i predstavlja voćni sok."
Od ovog pravilnika, smatraju nadležni, prvenstveno bi trebalo potrošači da imaju korist. Napominju da, kada kupujete, važno je da uporedite slične proizvode, njihov sastav, procente voća, šećera i birate najkvalitetniji.
(Telegraf.rs / Izvor: RTS)