NSA u svetu "Vorkrafta" i drugih igrica traga za teroristima!

Onlajn gejming je industrija koja je privukla desetine miliona korisnika, koji kao virtuelni likovi postaju deo digitalnih svetova u kojima žive i takmiče se sa avatarima drugih igrača. Obaveštajne agencije se, međutim, plaše da se među vilenjacima i goblinima kriju i teroristi

Američka Nacionalna bezbednosna agencija (NSA) i britanska sestrinska agencija GĆQ su se, prema navodima iz tajnih dokumenata koje je objavio bivši američki obaveštajac Edvard Snouden, infiltrirale u velike onlajn zajednice ljudi koji igraju kompjuterske igre, objavio je danas britanski list "Gardijan".

Tajni dokumenti pokazuju da su te agencije razvile mogućnosti za masovno prikupljanje podataka iz mreže "Iksboks lajva", konzole za video igre koju igra više od 48 miliona ljudi u svetu.

Pored toga, agenti NSA i GĆQ su se infiltrirali u virtualne zajednice, pa su postali deo Hordi u igri "Svet Vorkrafta", kao i ljudski avatari u igri "Sekond lajf". Agencije su takođe pokušale da među gejmerima regrutuju informante, otkrio je Snouden.

Dokumenti NSA, međutim, ne ukazuju na to da je špijuniranje onlajn gejmerskih zajednica ikad rezultovalo otkrićem neke terorističke zavere, a ne postoje ni čvrsti dokazi da su terorističke grupe koristile virtualne zajednice za komunikaciju, kako su pretpostavile obaveštajne agencije.

Aktivnosti tih agencija, sa druge strane, daju razloga za zabrinutost kad je reč o privatnosti gejmera, istakao je "Gardijan", dodavši da nije jasno kako je NSA mogla da bude sigurna da ne špijunira nevine građane SAD-a, čiji su identitet i nacionalnost sakriveni iza virtualnih avatara.

(Telegraf.rs / Tanjug)