Kako će izgledati pruga ka Budimpešti?

- Moramo da vodimo računa i o finansijskom delu, jer javni dug ne sme da pređe limit i obaveze po novim zaduženjima moraju da se pomere na period posle 2016. godine - rekao je minisar saobraćaja Aleksandar Antić

Eksperti iz "Kineske železničke korporacije" najavili su na sastanku sa ministrom saobraćaja Aleksandrom Antićem,  da bi studija izvodljivosti za modernizaciju pruge Beograd - Budimpešta mogla bi da bude završena za šest meseci.

U Beograd je stigla delegacija na čelu sa Hi Huavuom, glavnim inženjerom kineskih železnica, sa zadatkom da od nadležnih u Srbiji dobije informacije o tome šta su potrebe naše železnice, da se upoznaju sa tehničkim detaljima i obiđu prugu.

Antić kaže da može doći do obnove postojećeg i izgradnje drugog koloseka za brzine od 160 kilometara na sat, što je realno, ili izgradnje potpuno nove pruge za velike brzine, što u ovom trenutku srpskoj strani ne odgovara zbog mešovitog saobraćaja, jer teretni vozovi ne mogu da saobraćaju velikim brzinama.

- Nema nikakvih prepreka za realizaciju ovog projekta. Biće formiran tehnički tim čiji je zadatak da istraži koje je rešenje najbolje za prugu Beograd - Budimpešta, nakon čega će moći da se prave ozbiljnije procene. Ovaj projekat je na samitu u Bukureštu ocenjen kao najkonkretniji. Naravno, moramo da vodimo računa i o finansijskom delu, jer javni dug ne sme da pređe limit i obaveze po novim zaduženjima moraju da se pomere na period posle 2016. godine. Koncesija za modernizaciju pruge nije realan model i nisu nam poznata takva iskustva u Evropi. Možda bi ta opcija bila moguća samo ako se gradi nova pruga za velike brzine - naveo je Antić.

(Telegraf.rs / Izvor: Novosti)