PORAŽAVAJUĆE: Čak 20.000 dece ne ide u školu!
U seoskim opštinama petina đaka ne stigne do kraja osnovne škole, samo petina romske dece pohađa srednju školu. Svakoj školskoj generaciji nedostaje 3.000 đaka
Više od 20.000 dece u ovom momentu ne pohađa osnovnu školu, što znači da svakoj generaciji nedostaje oko 3.000 učenika, piše "Politika".
U nekim seoskim opštinama petina đaka napušta školu i počinje da radi u seoskom domaćinstvu, a najbolji dokaz toga da socijalno poreklo ima veze sa pristupom obrazovanju jeste i podatak da 60 odsto najsiromašnije dece i samo petina romske dece pohađa srednju školu!
- Smanjuje se i broj dece u specijalnim školama, a povećava broj dece sa smetnjama u razvoju koja su uključena u školski sistem, ali još ne znamo konačan broj ove dece - ističe Muhedin Fijuljanin, državni sekretar u Ministarstvu prosvete.
Ljiljana Simić, nacionalna koordinatorka Mreže podrške inkluzivnom obrazovanju, koju je osnovalo Ministarstvo prosvete, ističe da je u periodu od septembra prošle godine do jula ove godine, mreža pomogla 481 detetu sa smetnjama u razvoju, koje je uključeno u sistem inkluzivnog obrazovanja.
- Nažalost, mi ne dolazimo u kontakt sa svim đacima sa smetnjama u razvoju već u obrazovne ustanove dolazimo kada nas škole pozovu da pomognemo nekom detetu. Spektar problema sa kojima se suočavaju deca sa smetnjama u razvoju je zaista veliki – počev od kršenja prava deteta na obrazovanje do nemogućnosti da se obezbedi adekvatna ishrana u školi ili vrtiću. Školama najčešće pomažemo da naprave individualni obrazovni plan i prilagode nastavu potrebama deteta i savetujemo ih kako da donesu odluke u vezi sa daljim obrazovanjem deteta - objašnjava Ljiljana Simić, dodajući da po Zakonu o osnovama sistema obrazovanja i vaspitanja, u jednom odeljenju mogu da sede najviše dva deteta kojima se pruža stručna podrška u savladavanju gradiva.
(Telegraf.rs / Izvor: Politika / K. Đorđević)