ISTRAŽUJEMO: Zašto se ruski avioni ruše češće nego ostali (FOTO)

U Rusiji nema propisa, aerodromi nisu opremljeni i nema potrebne komunikacije, što su razlozi koji su doveli do gubitaka na stotine života, a nesreća koja se dogodila u Kazanju ovog vikenda ponovo je pokrenula pitanje sigurnosti

Statistika pokazuje da je u 2012. godini Rusija imala najviše incidenata u svetu vazduhoplovstva od davne 1945. godine. U 22 avionske nesreće više od 500 ljudi je izgubilo život.

O alarmantnoj situaciji list "Ruska gazeta" razgovarao je s Velerijem Šelkovnjikovom, članom Upravnog odbora za sigurnost letenja i predsednikom savetodavne i analitičke agencije "Bezbednost" u Rusiji.

Šelkovnjikov je rekao da kompanije koje sprovode standarde Organizacije međunarodnog civilnog vazduhoplovstva (OMCV) bezbedno lete. Ali da se u 2012. čak 25 procenta nesreća dogodilo kompanijama koje su na crnoj listi Evropske unije.

Ističe da gde god da se pravila i uputstva OMCV sprovode, letovi su sigurniji, a bitna je i revizija kompanija od strane ove organizacije.

Šelkovnjikov kaže da je potrebno da se na uzroke nesreća gleda mnogo šire.

- Nije samo do kompanija, već i do vazduhoplovne industrije. Sistemi OMCV su neophodni, kao i proizvodnja novih aviona. Bez novih modela, ruski avioni će biti na marginama sveta. Na konkurenciju mora da se odgovori, pogotovo jer "Boing" i "Erbas" već primenjuju ove sisteme - rekao je Valerij Šelkovnjikov.

Iznenađen je i time što u programu razvoja vazduhoplovne industrije za period od 2013. do 2025. godine nema ni pomena o primeni sistema OCMV.

Kaže da se u Rusiji leti bez obzira na sve. Nema propisa, aerodromi nisu opremljeni i nema potrebne komunikacije. Nadu daje osnivanje komisije za razvoj opšte avijacije, čiji je plan obnova napuštenih aerodroma, oživljavanje avio-kompanija i poslovni razvoj domaćih avio-kompanija.

(Telegraf.rs / Izvor:rg.ru)