NAJJEFTINIJI AUTO NA SVETU: Zašto u Srbiji ne može da se kupi "Tata" za 2.000 $?
Od kada su u našoj zemlji podignuti standardi koji se tiču uvoza automobila, ne možete da uvezete one koji nemaju "evro 4" motor, pa je to razlog zašto se u Srbiju ne uvoze jeftini indijski automobili
Jedan od najjeftinijih automobila na svetu, popularni "tata" koji košta svega 2.000 dolara neće moći da se uveze u Srbiju dok ne ispuni ustanovljene standarde poput modernijeg motora koji nosi oznaku "evro 4". Još jedna od mana koja mu se pripisuje je i slabo razvijena servisna mreža.
Zoran Živkov urednik magazina "Top spid" smatra da problem sa "tata" automobilima leži u tome što oni nisu prilagođeni za naše tržište.
- U našoj zemlji su podignuti standardi za uvoz pa sada ne možete da uvezete automobile koji nemaju "evro 4" motor. Proizvođači automobila "tata" imaju problem što motori njihovih automobila ne zadovoljavaju te standarde. Samim tim, nema ni razloga za uvoz jer ne možete da ih registrujete. Osim motora oni su se loše pokazali i na testu sigurnosti koji sprovodi Evropska agencija za bezbednost i dobili loše ocene - ističe Živkov.
Automobil "tata" je ranije imao zvanične uvoznike, ali sa tom praksom se prestalo kada su uvedeni standardi "evro 4" motora. Firma, "Subaru SCG" uvezla je jedan kontingent vozila, ali zbog neusklađenosti, tačnije nezadovoljavanja "evro" standarda, odustala je od daljeg uvoza i prodaje.
Kompanija "Tata motors" je vodeći indijski proizvođač automobila. Uprkos niskim cenama poslednjih godina beležila je pad prodaje. Kako bi rešila probleme, kompanija je kao jeftino rešenje za milione indijskih porodica iz niže srednje klase, lansirala model "nano" čija je cena bila oko 2.000 evra. Ipak, problem je nastao u tome što je automobil etiketiran kao "jeftin" pa se kompanija fokusirala na to da "nano" pretvori u "pametan gradski automobil".
(M. Stojanović)