DERU NAS: Zarada trgovaca i uvoznika na garderobi ide i do 400 odsto!

Košulja u EU košta 2.700 dinara, dok je ta ista košulja u Srbiji 3.500 dinara. Farmerke su 3.800, a kod nas 4.900. Sako se u zemljama EU može naći za 5.400 dinara, a u Srbiji za 7.600

Garderoba poznatih svetskih brendova u Srbiji drastično je skuplja u odnosu na istu odeću i obuću u zemljama Evropske unije. Trgovci i uvoznici koji zastupaju razne brendove zaračunavaju marže od 200, 300 pa i 400 odsto, tvrdi za Telegraf.rs Milan Knežević, vlasnik modne kuće "Modus" i predsednik Unije tekstilaca.

I dok jedni na to gledaju sa negodovanjem, drugi tvrde da sve to spada pod tržišnu utakmicu u kojoj prodavci garderobe koji su konkurenti mogu da učestvuju i dobro zarade.

Na primer, košulja u EU košta 2.700 dinara, dok je ta ista košulja u Srbiji 3.500. Farmerke su 3.800, a kod nas 4.900. Sako se u zemljama EU može naći za 5.400 dinara, a u Srbiji za 7.600. Cipele plaćamo umesto 6.500, čak 8.900 dinara.

Knežević navodi da je proizvodna cena majice četiri evra, pantalona od sedam do devet evra, a suknje od šest do najviše devet evra.

- Monopolisti koji zastupaju razne brendove i zaračunavaju bezobrazno skupe marže, zapravo naplaćuju porez na budale. Ne želim nikoga da uvredim, jer neki građani u Srbiji kupuju markiranu robu. Imaju pravo da sa svojim novcem rade šta žele, ipak, trebalo bi da znaju da ta roba nigde nije skupa kao u Srbiji - kaže Knežević.

Međutim, vlasnik "Mone" Đorđe Momirović navodi da ta modna kuća sve bolje posluje, iako nema prodavnice u velikim tržnim centrima.

- Ukoliko se Srbija opredelila za kapitalizam, i ukoliko smo prihvatili da je dobro imati konkurenciju, ne vidim šta je sporno u tome da neki proizvođači pokušavaju što skuplje da prodaju svoju robu. To isto rade i drugi proizvođači širom sveta. Oni proizvođači koji su konkurentni, moći će da prodaju svoje proizvode. Potrošači će kupovati i kod jednih i kod drugih, u zavisnosti šta im je povoljnije za džep. Mene više brine što garderoba mnogih brendova nije kvalitetna, a ima visoku cenu. Ali i to je odluka svakog proizvođača ponaosob, kojim će putem graditi ime na tržištu. "Mona" je uspela da ove godine poveća promet za 15 odsto, tako da što se nas tiče, strani brendovi samo neka dolaze - kaže Momirović.

(Natalija Sekulić)